• mrfocus

Webhallen och deras metoder

Vill man ha ersättning för något som man har haft besvär med så säger de att de har inget ansvar utan det är tillverkarens ansvar!Då kan man ju undra vad har vi konsumentköpslagen till där det står att det är säljaren som är ansvarig och ska inte hänvisa till leverantör eller tillverkaren men det bryr de sig inte om alls.

• Svar på tråden Webhallen och deras metoder
  • SVejsan

Läser då och då betygen om Leverantörer/butiker på Cint, Prisjakt.se , Pricerunner.se och där man har gjort kundenkäter så hamnar Webhallen OK till , med det stora kundunderlaget...
    De flesta butiker har dock en eller en handfull klagomål där de kan ha utsatts för olyckliga missförstånd eller felbehandlingar, mänskliga fel görs. Om man kollar på de kommentarer som lagt så skulle man inte handla från någon...

Det bästa är då oftast att sakligt skriftligen klaga, till rätt instans.

Jag kommer att handla saker från webhallen igen. (och som vanligt läsa vad som krävs av mifg om det blir problem - i det finstilta).

• EFI
    mrfocus skrev 2011-05-26 07:34:39 följande:
    Ok nej man kan ju nästan tro det.
    Här får du några ex på hur de hanterar sina kunder

www.nordichardware.se/swforum/showthread.php?...

www.fairshopping.se/opinions/view/1096

Är jag ensam och tycka likadant om det där så kallade seriösa företaget.
    Men läs och bedöm vad som står.
    Länkarna du postade är 5-6 år gamla. Det händer mycket under den tiden och är inte en spegling av hur kundnöjdheten ser ut idag. Jag väljer nog fortfarande att gå på prisjakts höga siffror...

• mrfocus
    SVejsan skrev 2011-05-26 10:56:17 följande:
    Läser då och då betygen om Leverantörer/butiker på Cint, Prisjakt.se , Pricerunner.se och där man har gjort kundenkäter så hamnar Webhallen OK till , med det stora kundunderlaget...
    De flesta butiker har dock en eller en handfull klagomål där de kan ha utsatts för olyckliga missförstånd eller felbehandlingar, mänskliga fel görs. Om man kollar på de kommentarer som lagt så skulle man inte handla från någon...

Jag kommer att handla saker från webhallen igen. (och som vanligt läsa vad som krävs av mifg om det blir problem - i det finstilta).

Ja men det valet är ju ditt då och tycker du så så är det ju bara och handla där.

Jag tycker absolut inte som du och då handlar jag inte där för att jag tycker det är ett skitföretag som baar är ute efter att tjäna pengar och inte vill ha nån kundrelation alls som de gör.

• mrfocus
    SVejsan skrev 2011-05-26 10:56:17 följande:
    Läser då och då betygen om Leverantörer/butiker på Cint, Prisjakt.se , Pricerunner.se och där man har gjort kundenkäter så hamnar Webhallen OK till , med det stora kundunderlaget...
    De flesta butiker har dock en eller en handfull klagomål där de kan ha utsatts för olyckliga missförstånd eller felbehandlingar, mänskliga fel görs. Om man kollar på de kommentarer som lagt så skulle man inte handla från någon...

Ja inte f.n tycker jag iaf att det har blivit bättre utan snarare sämre då möjligtvis.
  • EFI
    mrfocus skrev 2011-05-26 17:43:50 följande:

Ja men det valet är ju ditt då och tycker du så så är det ju bara och handla där.

Jag tycker absolut inte som du och då handlar jag inte där för att jag tycker det är ett skitföretag som baar är ute efter att tjäna pengar och inte vill ha nån kundrelation alls som de gör.

Jag hoppas verkligen att du inte tror att man kan basera hur väl ett företag fungerar bara ens egna negativa upplevelse... Kan du inte bjuda in en representant från Webhallen så att vi kan få höra även deras syn på saken?!

• mrfocus
    EFI skrev 2011-05-26 21:33:28 följande:
    Jag hoppas verkligen att du inte tror att man kan basera hur väl ett företag fungerar bara ens egna negativa upplevelse... Kan du inte bjuda in en representant från Webhallen så att vi kan få höra även deras syn på saken?!
    Du jag ska inte befatta mig med deras verksamhet något mera alls och ännu mindre prata med dem ska jag säga dig så det får den som tycker det är av intresse göra då.Jag bryr nmig inte för 5 öre för de gör inte rätt för sig alls.
  • EFI
    mrfocus skrev 2011-05-26 21:43:08 följande:
    Du jag ska inte befatta mig med deras verksamhet något mera alls och ännu mindre prata med dem ska jag säga dig så det får den som tycker det är av intresse göra då.Jag bryr nmig inte för 5 öre för de gör inte rätt för sig alls.
    Då kan du inboxa mig uppgifterna, så gör jag det. Jag har svårt att sätta min tilltro till ett ämne utan att först ha hört alla berörda parter...

• mrfocus
    EFI skrev 2011-05-26 21:46:00 följande:
    Då kan du inboxa mig uppgifterna, så gör jag det. Jag har svårt att sätta min tilltro till ett ämne utan att först ha hört alla berörda parter...

Det är väl bara och skriva till dem och fråga då så får du väl se vad de säger.

De säger väl precis som dem brukar att det har väl blivit en missuppfattning i vanlig ordning och vi gör aldrig fel och erkänner inte om vi har gjort fel för vi gör aldrig fel utan har jämt rätt.

Jag ska aldrig ha nåt mer med dem ooch göra iaf.Vill inte höra deras namn heller för den delen.

• EFI
    mrfocus skrev 2011-05-26 21:50:38 följande:

Det är väl bara och skriva till dem och fråga då så får du väl se vad de säger.

De säger väl precis som dem brukar att det har väl blivit en missuppfattning i vanlig ordning och vi gör aldrig fel och erkänner inte om vi har gjort fel för vi gör aldrig fel utan har jämt rätt.

Jag ska aldrig ha nåt mer med dem ooch göra iaf.Vill inte höra deras namn heller för den delen.

WEBHALLEN!!! Flört

• mrfocus
    EFI skrev 2011-05-27 17:37:31 följande:
    WEBHALLEN!!! Flört
    Ja en del har ju taskig smak iaf det har jag märkt!!!!
Svar på tråden Webhallen och deras metoder