• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • HäckHäxan
    Goonie skrev 2011-05-22 18:52:35 följande:
    Det verkar som alla (de flesta iaf) som skriver i den här tråden är hooked på massa serier. Eller det kanske är vanligt idag? Trodde alla andra förutom mig hade bättre saker för sig haha.
    Jag har en teori. Alltså jag är inte torsk på mer serier än True Blood och Soa egentligen, men nu när jag ändå får alla serier serverade på usb minnen så tackar jag inte nej

Jag kan dock inte följa saker på tv, jag har inga kanaler och även om jag haft det så hatar jag att försöka passa tv program. Missar alltid så jag har lagt ner. Funderar dock på att skaffa kanaler till hörsten så tösen kan se bompa typ, men vi får se. Jag tittar som sagt inte på tv då
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 18:57:29 följande:
    Visa gärna, det är så kul att se lösningar på sånt. Jag bodde med balkong förut och jag nätade den inte, för min stora katt hoppade ner från den redan som kattunge och det gjorde han ända fram till vi flyttade i december. Den andra katten skulle aldrig få för sig att hoppa ner, verkar dumt när man kan gå ut genom den vanliga dörren istället, bodde på andra våningen. Nu är dom ute som dom vill eller iaf så fort jag har ytterdörren öppen här hemma. Jag har en grårandig katt, den äldsta, den andra är röd creme färgad, skit svårt att förklara, han är lite ovanlig iaf, finns inte en rand på honom, dock har han en svart trampdyna på en framtassen. Den tredje är svart, men på ena sidan ser det ut som någon svätt vitfärg på honom med en pensel Han och hans syster skulle avlivas och jag tog hit dom, placerade om hans syrra, men jag ångrar det så in i helvete, hon är något av det vackraste jag mött. Har dock planer på att hämta tillbaka henne, då kvinnan som tog henne lovade att hon skulle vara innekatt eftersom de bor i centrum, men nu såg jag att de släppt ut henne Demon hatar sånt där!!!!! Hoppas bara de steriliserat henne annars kommer jag ta tillbaka kattan, sånt där hatar jag nämligen. Mina är såklart kastrerade, alla är mer eller mindre hitte /vildkatter om man säger så.
    Jag måste näta, bor i centrum och det är ganska hårt trafikerad asfaltgata nedanför så även om jag bor på andra våningen och det finns en markis strax nedanför så skulle det vara döden direkt Rynkar på näsan Stortjejen är naturligtvis kastrerad, lilltjejen ska bli det senare denna månad. Fattar inte varför folk inte kastrerar sina katter och håller dem inomhus då de bor i städer! *hämtar bössan igen*
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 18:58:33 följande:
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 18:13:44 följande:
    Från USA. Illegal nedladdning är vad som gäller.
    Kriminella ligan!
    Vi ska ju redan skaffa MC-västar så vi kan lika gärna kalla oss kriminella redan nu! Flört
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 19:01:30 följande:
    Jag har en teori. Alltså jag är inte torsk på mer serier än True Blood och Soa egentligen, men nu när jag ändå får alla serier serverade på usb minnen så tackar jag inte nej

Jag kan dock inte följa saker på tv, jag har inga kanaler och även om jag haft det så hatar jag att försöka passa tv program. Missar alltid så jag har lagt ner. Funderar dock på att skaffa kanaler till hörsten så tösen kan se bompa typ, men vi får se. Jag tittar som sagt inte på tv då
    Det är skitjobbigt att behöva passa program på teve! Okej man kan skaffa digibox som spelar in, men ändå. Hela tiden "nej jag måste hem till House" och så sånt... himla kul. Har en kompis som följer Grey's Anatomy och där är det alltid "ja vi kan umgås men inte på onsdag klockan nio". Nedladdning är lättare då, man tar ner det och ser när man hinner (oftast samma kväll, iaf om det är SoA eller True Blood )
  • Goonie
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:02:08 följande:
    Kriminella ligan!
    Vi ska ju redan skaffa MC-västar så vi kan lika gärna kalla oss kriminella redan nu! Flört
    Ja det är en stark koppling mellan det där Flört
  • HäckHäxan
    Expedition FL MAT.jpg

Alla de där frukterna har jag gjutit i gips, slipat och målat och gjort kylskåpsmagneter av. Vinflaskan är dock en present från en vän, som tyckte det blev lamt med alla frukter
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:04:34 följande:
    Ja det är en stark koppling mellan det där Flört
    Det vet väl alla att MC-gäng är kriminella! Det där bullshitet om att SAMCRO värnar om sitt samhälle är bara goja Skrattande
  • Goonie
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:12:28 följande:
    Det vet väl alla att MC-gäng är kriminella! Det där bullshitet om att SAMCRO värnar om sitt samhälle är bara goja Skrattande
    Och inte bara det. Varenda människa som sätter på sig en väst blir automatiskt kriminell. Mystiken med skinnvästen Förvånad
  • Goonie
    Goonie skrev 2011-05-22 19:16:23 följande:
    Och inte bara det. Varenda människa som sätter på sig en väst blir automatiskt kriminell. Mystiken med skinnvästen Förvånad
    Men det är fan inte bara skinnvästar som gör en kriminell. Tatueringar också. Och därför är jag megakriminell och hemsk enligt alla som är underförstådda med denna hemliga kod Skrikandes
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:17:49 följande:
    Men det är fan inte bara skinnvästar som gör en kriminell. Tatueringar också. Och därför är jag megakriminell och hemsk enligt alla som är underförstådda med denna hemliga kod Skrikandes
    Skinnväst och tatueringar och ett rakat huvud, då är det nog kört!
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:02:08 följande:
    Jag måste näta, bor i centrum och det är ganska hårt trafikerad asfaltgata nedanför så även om jag bor på andra våningen och det finns en markis strax nedanför så skulle det vara döden direkt Rynkar på näsan Stortjejen är naturligtvis kastrerad, lilltjejen ska bli det senare denna månad. Fattar inte varför folk inte kastrerar sina katter och håller dem inomhus då de bor i städer! *hämtar bössan igen*
    Kriminella ligan!
    Då förstår jag dig, man vill ju inte ta livet av de små liven. Jag blir galen på folk som inte kastrerar sina katter, tycker dom är dumma i huvudet oavsett vilket kön deras katt har OCH jag kan lätt förklara det för dom rakt i nyllet också, i dont care, dom är ju idioter ändå! En katta kan föda 120 kullar under en livstid och man sliter ut henne och förkortar hennes liv enormt, det är inte shysst alls. Sen är det bara idiotiskt, för det kostar mer att föda upp alla dessa kullar i bara mat än vad det gör att betala för sterilisering. Jag kan köpa att man låter dom få en kull, men sen är det bra OCH då skal man fan ha hem färdiga åt ungarna.

Jag har fått ta hand om så många andras katter OCH jag har fått fånga vilda kattungar, se dom lida, se andra fånga dom för avlivning allt pga av andra människor jävla dumhet och egon. Nej fy för att se sånt, hade gärna levt utan.

Min äldsta katt som blir 3 iår föddes på min vardagsrums matta. Jag hittade hans mamma mager och anskrämlig och tog in henne, hon var max 6 månader när hon födde ungarna i mitt hem (det var inte meningen, de skulle göras abort, men vi hann inte) iaf det blev 5 st OCH jag blev jourhem för henne och ungarna, genom kattslussen som inte hade någon plats för dom just då. Men jag valde att behålla en av dom, för jag fick ta bort mingamla vapenbroder, kung Nils.

Också han var en hittekatt, när han dog var han 12-14 år det var svårt att säga, men han fick leva hos mig länge, hittade honom 99 och tog bort honom dec 08, han var vuxen med råge när han kom, förmodligen över 4 år, så han kan ha varit äldre när han fick somna in. Alltid snäll och vänlig, har aldrig mött en katt som honom, visslade in honom, han hjälpte mig fostra anda katter och tja han var grym helt enkelt