Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:02:08 följande:
Jag måste näta, bor i centrum och det är ganska hårt trafikerad asfaltgata nedanför så även om jag bor på andra våningen och det finns en markis strax nedanför så skulle det vara döden direkt

Stortjejen är naturligtvis kastrerad, lilltjejen ska bli det senare denna månad. Fattar inte varför folk inte kastrerar sina katter och håller dem inomhus då de bor i städer! *hämtar bössan igen*
HäxanSurtant skrev 2011-05-22 18:58:33 följande:
Kriminella ligan!
Vi ska ju redan skaffa MC-västar så vi kan lika gärna kalla oss kriminella redan nu!

Då förstår jag dig, man vill ju inte ta livet av de små liven. Jag blir galen på folk som inte kastrerar sina katter, tycker dom är dumma i huvudet oavsett vilket kön deras katt har OCH jag kan lätt förklara det för dom rakt i nyllet också, i dont care, dom är ju idioter ändå! En katta kan föda 120 kullar under en livstid och man sliter ut henne och förkortar hennes liv enormt, det är inte shysst alls. Sen är det bara idiotiskt, för det kostar mer att föda upp alla dessa kullar i bara mat än vad det gör att betala för sterilisering. Jag kan köpa att man låter dom få en kull, men sen är det bra OCH då skal man fan ha hem färdiga åt ungarna.
Jag har fått ta hand om så många andras katter OCH jag har fått fånga vilda kattungar, se dom lida, se andra fånga dom för avlivning allt pga av andra människor jävla dumhet och egon. Nej fy för att se sånt, hade gärna levt utan.
Min äldsta katt som blir 3 iår föddes på min vardagsrums matta. Jag hittade hans mamma mager och anskrämlig och tog in henne, hon var max 6 månader när hon födde ungarna i mitt hem (det var inte meningen, de skulle göras abort, men vi hann inte) iaf det blev 5 st OCH jag blev jourhem för henne och ungarna, genom kattslussen som inte hade någon plats för dom just då. Men jag valde att behålla en av dom, för jag fick ta bort mingamla vapenbroder, kung Nils.
Också han var en hittekatt, när han dog var han 12-14 år det var svårt att säga, men han fick leva hos mig länge, hittade honom 99 och tog bort honom dec 08, han var vuxen med råge när han kom, förmodligen över 4 år, så han kan ha varit äldre när han fick somna in. Alltid snäll och vänlig, har aldrig mött en katt som honom, visslade in honom, han hjälpte mig fostra anda katter och tja han var grym helt enkelt