• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-22 19:31:33 följande:
    Det borde ju minska antalet misstänkta brottslingar nåt så oerhört och underlätta för polisen. If only they knew.
    ja verkligen..

"vi har tagit en mistänkt för palmemordet.. me vi var tvungen att släppa honom, han ägde varken skinväst eller harli"  <- motsatt värkan av tesen.
  • Goonie
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:38:12 följande:
    Trycka posta för tidigt...
    Skulle denna tjej blir accepterad för den hon är? Skulle hon bli utfryst av the old ladies för att hon inte matchar dem, och utfryst av grabbarna för att hon inte vet sin plats? Eller skulle hon accepteras som nåt slags undantag som bekräftar regeln, och det enbart för att hon är en hejare på att skruva på hojar?
    Jag tror hon skulle ses som en karl och därför inte få hänga med resten av tjejerna. Och killarna skulle nog inte bry sig nämnvärt. Eller alltså, de skulle nog inte bli skitbra vänner men inte heller stöta på henne. Hon skulle hamna i limbo. Bara vara ... 
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-22 19:38:38 följande:
    ja verkligen..

"vi har tagit en mistänkt för palmemordet.. me vi var tvungen att släppa honom, han ägde varken skinväst eller harli"  <- motsatt värkan av tesen.
    Menåå då skulle ju alla hetingar raderas från jordens yta för "de är ju fasiken kriminella" så skulle de dö ut. Det är TUR att polisen inte vet om detta topphemliga. Oskyldig
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-22 19:42:45 följande:
    Menåå då skulle ju alla hetingar raderas från jordens yta för "de är ju fasiken kriminella" så skulle de dö ut. Det är TUR att polisen inte vet om detta topphemliga. Oskyldig
    ja, det är tur, annars hade jag ju fått växaupp utan pappa
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:33:07 följande:
    Fy fan för en del folk alltså Gråter Hur bara kan dom?
    Jag fick "rädda" min lilltjej från en familj ute på en skärgårdsö. Dom hade flera katter och ingen av dem var kastrerad eller ens vaccinerad. Ute gick dom naturligtvis hela tiden. Dom hade dessutom en hund som de försökte bli av med, dom höll på göra sig av med alla sina djur för dom hade inte "tid eller råd" med dem längre. Detta ledde till att jag tog min katt vid 8 veckors ålder (nu kommer FL att ge mig så jävla mycket stryk!!!). Tyckte det var bäst att ta henne därifrån asap. Hon var dock rumsren och hade bra aptit så såna problem har jag inte haft med henne. Kan dock hända att hennes överaktivitet beror på att hennes mamma inte fick fostra henne tillräckligt länge... men det accepterar jag. Ville inte ha min Alma hos de där människorna längre än nödvändigt! Obestämd
    Nej man får inte skit för att man räddar djur, inte ens här inne, inte så ofta iaf.... Du räddade ju henne från ett helt annat liv, där hon förmodligen inte levt alls så länge, det är vad som räknas. Jag fick hit en mamma och en kattunge bara 6 dagar efter att hon födde, det skall man inte heller göra. Men kvinnan som hade kattann, bara lämnade henne och flyttade, hon födde i en grannes garderob men fick flytta till mig och min dåvarande hund och Nils då. Allt gick bra, mamman bor idag hos min mamma och dottern hon fick bor hos min mormor, men bodde många år hos mig, men när jag fick barn blev det för livat för henne, så hon fick flytta till min mormor, där hon har det lugnt och skönt och lapar sol på balkongen och träffar oss ändå varje vecka typ.

Nja alltså det är så olika, det som kan brista med katter som är unga är att de kan förlora kattspråket vilket de utvecklar från v 10-12 som mest om jag fattat rätt, men har man andra katter så lär dom sig ändå. Nils fostrade den vuxna mamman och  hennes unge. Han visste reglerna hemma och sa till dom, resultatet blev tre katter som aldrig hoppade upp på bänkar eller fönsterbrädor. De var alla utekatter och blev sen innekatter, alltså man kan förändra djurens värld, bara de är trygga med människorna, det är något som flyttande och annat lärt mig.

Än idag så kan mina katter sina namn och jag visslar in dom på kvällen eller när jag nu vill ha hem dom och dom kommer som skott varje gång, trots att de bara blir berömda med en klapp och ingen matbit

Man kan lära katter mkt och vissa katter är helt hopplösa hur man än försöker
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-22 19:43:53 följande:
    ja, det är tur, annars hade jag ju fått växaupp utan pappa
    Jädra poliser! Flört
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-22 19:46:05 följande:
    Jädra poliser! Flört
    mää.. missunnar du mig en förälder, vad är det för stil och på fl av alla ställen

undrar hur dte hade varit att vara ett barn i klubben.. nu har de ju iof fått en lekpark men..

och varför fick abel en lekpark då opies ungar aldrig fick en då de var små?
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 19:44:20 följande:
    Nej man får inte skit för att man räddar djur, inte ens här inne, inte så ofta iaf.... Du räddade ju henne från ett helt annat liv, där hon förmodligen inte levt alls så länge, det är vad som räknas. Jag fick hit en mamma och en kattunge bara 6 dagar efter att hon födde, det skall man inte heller göra. Men kvinnan som hade kattann, bara lämnade henne och flyttade, hon födde i en grannes garderob men fick flytta till mig och min dåvarande hund och Nils då. Allt gick bra, mamman bor idag hos min mamma och dottern hon fick bor hos min mormor, men bodde många år hos mig, men när jag fick barn blev det för livat för henne, så hon fick flytta till min mormor, där hon har det lugnt och skönt och lapar sol på balkongen och träffar oss ändå varje vecka typ.

Nja alltså det är så olika, det som kan brista med katter som är unga är att de kan förlora kattspråket vilket de utvecklar från v 10-12 som mest om jag fattat rätt, men har man andra katter så lär dom sig ändå. Nils fostrade den vuxna mamman och  hennes unge. Han visste reglerna hemma och sa till dom, resultatet blev tre katter som aldrig hoppade upp på bänkar eller fönsterbrädor. De var alla utekatter och blev sen innekatter, alltså man kan förändra djurens värld, bara de är trygga med människorna, det är något som flyttande och annat lärt mig.

Än idag så kan mina katter sina namn och jag visslar in dom på kvällen eller när jag nu vill ha hem dom och dom kommer som skott varje gång, trots att de bara blir berömda med en klapp och ingen matbit

Man kan lära katter mkt och vissa katter är helt hopplösa hur man än försöker
    Min stora katt är så timid att lilltjejen kör över henne totalt, finns inte en chans till fostring där. Märta lärde sig sitt namn snabbt (efter tre dagar!) och vet precis vad hon får och inte får göra. Hon är 3 år, henne köpte jag från ett cat shelter då hon var cirka halvåret. Men Alma... hon är all over the place! Jag hoppas på att kastreringen ska lugna ner henne lite åtminstone, ibland tycker även Märta hon är lite jobbig...

Förlåt, glömde säga det: Nils är jättefin!
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-22 19:47:37 följande:
    mää.. missunnar du mig en förälder, vad är det för stil och på fl av alla ställen

undrar hur dte hade varit att vara ett barn i klubben.. nu har de ju iof fått en lekpark men..

och varför fick abel en lekpark då opies ungar aldrig fick en då de var små?
    Neeeej, tvärtom. Att det är jädra poliser EFTERSOM de hade gjort så om de vetat. Så elak är jag inte Solig
    Allt existerar runt klubben och inget är lika viktigt som demed hojjar. Så det hade nog varit ganska trist att vara barn. Och ensamt.. när pappa "aldrig" är hemma.

Huvudrollens son, såklart han får en lekpark Flört 
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:40:35 följande:
    Jag tror hon skulle ses som en karl och därför inte få hänga med resten av tjejerna. Och killarna skulle nog inte bry sig nämnvärt. Eller alltså, de skulle nog inte bli skitbra vänner men inte heller stöta på henne. Hon skulle hamna i limbo. Bara vara ... 
    Ja med tjejerna skulle hon inte få vara, det är ett som är säkert. Fast jag tänker att typ Opies tjej skulle kanske kunna vara ganska sjysst mot henne då hon själv inte blev accepterad genast pga strippandet och så. Men karlarna... jag vet inte, de skulle kanske skratta lite åt henne i smyg, dra lebbskämt och så. De skulle nog vara ganska frustrerade/förvirrade över att hon inte svarade på deras flirtar och att hon är totalt ointresserad av att vara "typiskt kvinnlig" á la Gemma et al.