• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • Goonie
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:52:56 följande:
    Ja med tjejerna skulle hon inte få vara, det är ett som är säkert. Fast jag tänker att typ Opies tjej skulle kanske kunna vara ganska sjysst mot henne då hon själv inte blev accepterad genast pga strippandet och så. Men karlarna... jag vet inte, de skulle kanske skratta lite åt henne i smyg, dra lebbskämt och så. De skulle nog vara ganska frustrerade/förvirrade över att hon inte svarade på deras flirtar och att hon är totalt ointresserad av att vara "typiskt kvinnlig" á la Gemma et al.
    Det är nog tur att det inte har rullat in nån sån på gården.. too complicated. 
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:50:54 följande:
    Allt existerar runt klubben och inget är lika viktigt som demed hojjar. Så det hade nog varit ganska trist att vara barn. Och ensamt.. när pappa "aldrig" är hemma.
    Det där såg man ju med Opies fru (fan att jag aldrig minns några namn). Hon ville ju Opie skulle, mest förstås för att han redan suttit inne, men jag tror nog hon ville att han skulle prioritera annorlunda i livet, komma hem i tid till middagen och sätta henne och barnen i främsta rummet. Sorgligt att det gick som det gick, och jag trodde ärligt talat att Opie skulle börja vara med sina kids mer efter att hon dog. Men nej, han blev ännu mer dedikerad. Bra att han blev ihop med strippan iaf, hon tycks vara genuint intresserad av hans barn trots att hon har sina egna att ta hand om.
  • Passionsfrukt
    Goonie skrev 2011-05-22 19:54:30 följande:
    Det är nog tur att det inte har rullat in nån sån på gården.. too complicated. 
    But interesting!
    Jag leker ofta med den tanken. Om jag fortfarande skrev fanfic (skrev såna i tonåren, yeah I know... Skäms) skulle jag helt klart skriva ett om den där tjejen som rullar in på gården och rockar deras värld! Solig
  • Goonie
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 19:55:11 följande:
    Det där såg man ju med Opies fru (fan att jag aldrig minns några namn). Hon ville ju Opie skulle, mest förstås för att han redan suttit inne, men jag tror nog hon ville att han skulle prioritera annorlunda i livet, komma hem i tid till middagen och sätta henne och barnen i främsta rummet. Sorgligt att det gick som det gick, och jag trodde ärligt talat att Opie skulle börja vara med sina kids mer efter att hon dog. Men nej, han blev ännu mer dedikerad. Bra att han blev ihop med strippan iaf, hon tycks vara genuint intresserad av hans barn trots att hon har sina egna att ta hand om.
    Har som sagt inte sett så långt in på säsong tre men av vad du säger så kanske det var så att de kände att de var "tvugna" att ge Opie en brud så att han (och serien) inte skulle behöva lägga massa filmtid på Opie och barnen. Samtidigt som han inte skulle kunna ignorera dem helt. 
  • varfördåför

om donna hade fått leva så hade hon ju låtit opie vara mer med klubben, hon hade ju just ändrat inställning då hon dog (det var ju det som gjorde det extra tragist)

jag tror inte att man ahde blivit retad i skolan iaf om man hade haft dem som pappor..

och många av dem gör ju sitt bästa.. nää.. men bobby betalar underhåll.. chibs sertill att hans dotter är säker och tig träffar sina två ggr om året.. han kommer att få åretspappa stipendium i charming tror jag

• Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-22 20:00:10 följande:
    om donna hade fått leva så hade hon ju låtit opie vara mer med klubben, hon hade ju just ändrat inställning då hon dog (det var ju det som gjorde det extra tragist)

jag tror inte att man ahde blivit retad i skolan iaf om man hade haft dem som pappor..

och många av dem gör ju sitt bästa.. nää.. men bobby betalar underhåll.. chibs sertill att hans dotter är säker och tig träffar sina två ggr om året.. han kommer att få åretspappa stipendium i charming tror jag
    Haha minsta möjliga ansträngning för att visa seriens tittare att de har familjer samtidigt som det inte ska fokuseras ett dugg på dem.
  • Passionsfrukt
    varfördåför skrev 2011-05-22 20:00:10 följande:

Dom är så jävla bra pappor, hela bunten!
    Nämen dom har andra grejer going on... jag antar att barnen också är ganska införlivade i klubben. Antar att klubb-barnen leker ihop, mammorna träffas ju säkert ganska ofta, och de tycks ju hjälpas åt med barnvaktning. Det ses väl lite som en utökad familj, antar jag.

Yh, nu vill jag skriva avhandling om kön och familj i SoA! Faaaaaan, jag vill tillbaka till skolbänken! Drömmer
    Goonie skrev 2011-05-22 19:57:36 följande:
    Har som sagt inte sett så långt in på säsong tre men av vad du säger så kanske det var så att de kände att de var "tvugna" att ge Opie en brud så att han (och serien) inte skulle behöva lägga massa filmtid på Opie och barnen. Samtidigt som han inte skulle kunna ignorera dem helt. 
    Det kan hända, jo. Strippan knöt dock ihop honom med klubben ännu mer, hon fattar ju hans alternativa livsstil eftersom hon själv har ett ovanligare jobb. Samtidigt har hon "mammagenen" och sköter markservicen exemplariskt.
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-22 20:01:34 följande:
    Haha minsta möjliga ansträngning för att visa seriens tittare att de har familjer samtidigt som det inte ska fokuseras ett dugg på dem.
    vad fasen hette tigs döttrar? typ din och trina eller något sådant
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-22 20:04:30 följande:
    vad fasen hette tigs döttrar? typ din och trina eller något sådant
    Dawn och Fawn
  • Goonie
    Goonie skrev 2011-05-22 20:06:34 följande:
    Dawn och Fawn
    Kräks