• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • Goonie

Och för alla er som älskar Jax kan jag ju rekommendera den brittiska serien Queer as Folk Flört 

• Bordeaux
    Goonie skrev 2011-05-23 08:58:24 följande:
    Och för alla er som älskar Jax kan jag ju rekommendera den brittiska serien Queer as Folk Flört 
    Är det den serien med en massa homosexuella?
  • Goonie
    Bordeaux skrev 2011-05-23 09:32:46 följande:
    Är det den serien med en massa homosexuella?
    Heh ja. Eller det handlar väl mest om två st. och Charlie Hunnam spelar en tonårskille som blir kär i en av dem och hänger på överallt.
  • Bordeaux
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 20:39:39 följande:
    Jag minns den scenen! Den var skojig!
    Bordeaux skrev 2011-05-22 20:35:10 följande:
    Jag bor i Schweiz och de har fyra officiella språk, men rätromanskan räknas inte i tv-sammanhang.
    Hah, jag tänkte för mig själv att du bor säkert i Schweiz, och jag hade rätt! Nu känner jag mig allmänbildad!
    Funkar det där med fyra officiella språk där? I Finland är det ett helvete ibland att få någon service på svenska.
    Funkar och funkar, all samhällsinfo skickas ut på alla fyra språk. Men det gör det inte riktigt för vi sophanteringsboken på tyska bara. Vi bor i tyska delen och då pratar alla schweizertyska, i franska delen förstår de inte så mycket tyska. De läser lite tyska och franska i skolan så tanken är att alla ska förstå varandra, av någon anledning räknas inte italienska och rätromanska. De borde lära sig engelska så hade jag varit nöjd och glad och tyckt att allt fungerar fin fint
  • Bordeaux

Nu har jag sett alla tre säsonger. Stämmer det att Kozick(osäker på stavningen) och Tig är osams pga en hund?
    Lite läskigt var det när Jax nästan hade sex med sin syster. *ryser*

• HäckHäxan
    Bordeaux skrev 2011-05-23 09:50:44 följande:
    Nu har jag sett alla tre säsonger. Stämmer det att Kozick(osäker på stavningen) och Tig är osams pga en hund?
    Japp en hund som tigs tydligen älskade mkt om jag fattat rätt, en schäfer tik om jag inte såg helt fel under en frekvens...

Ja det var läskigt, på riktigt, fast jag tyckte samtidigt oehört synd om dom. Kanske för att jag vet hur det är och känns att ha syskon man inte vet något om....
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • Bordeaux
    HäxanSurtant skrev 2011-05-23 09:58:19 följande:
    Japp en hund som tigs tydligen älskade mkt om jag fattat rätt, en schäfer tik om jag inte såg helt fel under en frekvens...

Ja det var läskigt, på riktigt, fast jag tyckte samtidigt oehört synd om dom. Kanske för att jag vet hur det är och känns att ha syskon man inte vet något om....
    Jag trodde hela tiden att Kozik haft ihop det med mamman till hans barn eller så. Anade inte att det var hund som heter missy.

De visste inte att de var syskon så det gör lite lite lite mindre äckligt men usch. Tur att de blev avbrutna.
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-23 09:40:12 följande:
    Heh ja. Eller det handlar väl mest om två st. och Charlie Hunnam spelar en tonårskille som blir kär i en av dem och hänger på överallt.
    vaaaaa.. var det han? jag såg ju den serien under gey veckan för två-tre årsedan, då visades det på fyran
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-23 09:50:44 följande:
    jaj ag fattadet som att dte var för hunden lite sjukt.. typ opie förlåter tig för att han sköt hans fru, men tig kan inte förlåta en snubbe för att det hänt något med hans hund :-P
  • varfördåför

det skojiga med det här med hans syster var ju att, hon tyckte attd te var skit äckligt och pinsamt och var arg på sin mamma för att hon inte sagt något och för att hon höll på att ligga med sin bror och att det hånglat. Men jax bara skojar om det och säger att han var två minuter fårn att vara som tig, och gemma skrattar. sedan säger jax att han egentligen inte bryr sig, han har ju fått en syster.. tycker att han reagerar lite underligt