• varfördåför

SoA

det pratas mycket och röstas lite i röstningstråden, detta är ett försök att göra allting rätt igen.. prata här, rösta där och sprid budkapet...

här pratar vi alltså om SoA

nepp... kan inte stava... sorry!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 17:52
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m58972877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 18:14
    gäller alltså sons of anarchy.. och tvivlar ni på att det går att ha en rolig/givande diskussion i ämnet så... testa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 17:12
    ny omröstningstråd, gör er röst hörd

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m61746991.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 08:52
    De flesta i tråden ligger i fas med den amerikanska säsongen så ligger man efter och inte vill veta vad som händer så kanske man skall vara försiktig med att läsa inläggen i tråden
  • Svar på tråden SoA
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-22 20:28:14 följande:
    Har Tig haft sex med någon som överlevt?
    haha.. mamman tills hans barn hoppas jag, annars får han inte årets pappa pris om han har adopterat bort ungarna
  • varfördåför
    Goonie skrev 2011-05-22 20:28:35 följande:
    Gick det för fort? Oskyldig
    nää.. men det var väl inet så planerat
  • Bordeaux
    Goonie skrev 2011-05-22 20:27:58 följande:
    Vad härligt att det inte är text utan dubbat tillochmed. Kräks
    mm det är alldeles underbart, tyska, franska eller italienska. Hatar det, menibland har man tur och man kan välja om man ska se filmen på originalspråk eller dubbat. SÅ jag tror trenden kommer vända snart.
  • Goonie
    Bordeaux skrev 2011-05-22 20:30:07 följande:
    mm det är alldeles underbart, tyska, franska eller italienska. Hatar det, menibland har man tur och man kan välja om man ska se filmen på originalspråk eller dubbat. SÅ jag tror trenden kommer vända snart.
    Men var bor du om du får alla de språken på tv?
  • HäckHäxan
    Passionsfrukt skrev 2011-05-22 20:26:08 följande:
    Jag har glömt varför hon ville göra abort. Vad var hennes excuse?
    Jag fattar bara inte hur en vuxen människa som tycks ha nånting annat än luft mellan öronen - och som dessutom redan ploppat ut två barn och således vet hur de kommer till - lyckas bli oplanerat gravid. Ja, pessar och piller kan svika och kondomer kan gå sönder, men vad är chansen?
    Att relationen var ganska ny och inget var säkert, att hon bara hade 1-2 år kvar i branchen och sen skulle hon vara förgammal för att tjäna så bra på det osv, hon hade helt okej skäl faktiskt. Ville ha mer ordning på livet och sånt OCH det tycker iaf jag är goda skäl, skäl nog.

Jag är gjord medans min mamma åt piller, hon blev gravid ändå. Jag har varit gravid tre gånger, men bara fött ett barn, mina piller tog slut, jag tror vissa människor helt enkelt bara blir gravida ihop lätt och andra har det skit jobbigt. Frejas pappa och jag blir gravida ihop lätt, medans ett ex och jag levde utan skydd i 2 år och inget hände alls. Ödet kanske, men olika verkar det vara.

Oavsett skäl, så måste det ju ändå vara bättre för barnet att inte födas ovälkommet och kanske bli oälskat. Eller det är så jag tänker iaf och jag skulle nog aldrig klara av att göra abort oavsett, men det är en rättighet jag är fullt beredd att begå ,ord för att få ha kvar.

Jisses seriöst blev det Nu måste jag natta barnet...
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • Bordeaux
    varfördåför skrev 2011-05-22 20:29:31 följande:
    haha.. mamman tills hans barn hoppas jag, annars får han inte årets pappa pris om han har adopterat bort ungarna
    Haha, okej en av ganska många. Jag är glad att jag valde någon annan, vil leva några år till
  • varfördåför
    Bordeaux skrev 2011-05-22 20:32:28 följande:
    Haha, okej en av ganska många. Jag är glad att jag valde någon annan, vil leva några år till
    det var ju nån strippa han låg i 69 med på en bardisk en morgon som han puttade ner på golvet då det ringde, förhoppningsvis överlevde hon det fallet... fast det kanske inte hade haft sex, hon kanske bara gick dit och la sig och somnade.
  • Bordeaux
    Goonie skrev 2011-05-22 20:30:38 följande:
    Men var bor du om du får alla de språken på tv?
    Jag bor i Schweiz och de har fyra officiella språk, men rätromanskan räknas inte i tv-sammanhang.
  • Goonie
    varfördåför skrev 2011-05-22 20:35:09 följande:
    det var ju nån strippa han låg i 69 med på en bardisk en morgon som han puttade ner på golvet då det ringde, förhoppningsvis överlevde hon det fallet... fast det kanske inte hade haft sex, hon kanske bara gick dit och la sig och somnade.
    Vilket minne! Förvånad Hur kan du minnas alla scener? Ser du om serien titt som tätt? Jag är impad.
  • Passionsfrukt
    HäxanSurtant skrev 2011-05-22 20:31:53 följande:
    Att relationen var ganska ny och inget var säkert, att hon bara hade 1-2 år kvar i branchen och sen skulle hon vara förgammal för att tjäna så bra på det osv, hon hade helt okej skäl faktiskt. Ville ha mer ordning på livet och sånt OCH det tycker iaf jag är goda skäl, skäl nog.

Jag är gjord medans min mamma åt piller, hon blev gravid ändå. Jag har varit gravid tre gånger, men bara fött ett barn, mina piller tog slut, jag tror vissa människor helt enkelt bara blir gravida ihop lätt och andra har det skit jobbigt. Frejas pappa och jag blir gravida ihop lätt, medans ett ex och jag levde utan skydd i 2 år och inget hände alls. Ödet kanske, men olika verkar det vara.

Oavsett skäl, så måste det ju ändå vara bättre för barnet att inte födas ovälkommet och kanske bli oälskat. Eller det är så jag tänker iaf och jag skulle nog aldrig klara av att göra abort oavsett, men det är en rättighet jag är fullt beredd att begå ,ord för att få ha kvar.

Jisses seriöst blev det Nu måste jag natta barnet...
    varfördåför skrev 2011-05-22 20:27:57 följande:
    tror inte att opie fiskade upp e kondo ur fickan där på sovrumsgolvet.. (jag har sexgraviditeterbakom mig.. sjätte var inte planerad )
    Ja okej. Jag vet inget om barnalstrande eller "misstag som kan ske" Jag skulle liksom aldrig låta nåt sånt hända, med alla mina partners har jag haft både kondom och piller. Fast så är ju jag sjuk i huvet också.
    Men jo, hon är ju ganska smart då om hon bestämmer sig för abort då relationen är ny. Många i den situationen skulle se det som att "nämen det är klart att jag ska satsa på den här relationen och klubbens tjejer kommer ju att hjälpa mig med barnet".
    Bordeaux skrev 2011-05-22 20:32:28 följande:
    Det är som svarta änkan fast änklingen istället. Han parar sig och dödar sedan och käkar upp tjejens huvud!