• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • pluppfamiljen

Jag älskar att köpa fina dura märkeskläder till mina när de är små sen när de blir äldre så blir det oftast lite billigare kläder men just när de är små är det POP osv. 

Blivande 6 barns mamma
  • Mrs Moneybags

Jag kan inte påstå att jag bryr mig. Det är väl som med kläder för vuxna - man klär sina barn i det man gillar och har råd med eller lust att spendera på.

Jag lägger mig inte i andras ekonomi eller preferenser.

Det finns så många andra saker att fokusera på i livet...

• Nicke Nyfiken

Jag tycker inte att PoP, Villervallar och liknande är märkeskläder. Sen får väl folk klä på sina barn vad dom vill utan att folk skall bry sig. Jag gillar tex inte HM, Lindex, Kappahl och de billigare kedjorna men andra får gärna klä sina barn i kläder därifrån utan att jag lägger någon direkt värdering i det.

• Isola02
    smufflan skrev 2011-06-01 10:50:01 följande:
    Isola02

Ja visst tycker vi alla olika om vad som är dyrt eller inte, men att som ts beskriver mammor som sitter o förfasar sig över hur någon kan klä sina barn i tex en villervalla tröja känner jag är lite överdrivet. Så dyra att man blir upprörd över en sån sak kan ingen påstå att de kläderna är. Sen är det upp till var o en vad man vill lägga pengarna på.
    Har ingen aning om vad just Villevalla är för märke (polarn och pyret känner jag till), men jag lägger mig inte i vad folk klär sina barn i.   Personligen lägger jag inte ner pengar på märkeskläder, förutom skor och ytterplagg då jag gärna betalar mer för bättre kvalité.
  • Isola02
    smufflan skrev 2011-06-01 12:53:38 följande:
    Vart hittar man en t-shirt för 50kr? Hm kostar oftas 69-99 o lindex runt 70-80....
    Alla t-shirts jag köpt till min yngsta son (tog för givet att det var mindre barn tråden handlar om) har kostat en femtiolapp max. HM är det väl mest.
     Men det beror ju på hur stort barnet är, min yngsta är nio månader och min äldsta nio år, och nioåringens t-shirts kostar 50-100 kr oftast, ibland lite mer.
  • Morcheeba

Nu är detta inte mitt fel, har en svärmor med förkärlek för shopping. ;) Men min telning har än så länge bara märkeskläder, då pratar vi "riktiga" märkeskläder. Dolce & Gabbana, Ralph Lauren, Burberry. Hon har t o m en rosa D&G-nappflaska som matchar hennes D&G-bodies, haha! Men personligen skulle jag aldrig lägga pengar på märkeskläder, speciellt inte på småbarn som antingen växer ur dem på en månad eller sliter sönder dem.

• Krake

Sedan jag fick barn har jag insett att de flesta kläder folk sätter på sina barn onte är köpta av dem själva, utan presenter eller arv. 

Så jag lägger inget i vilka märken, färger etc folk klär sina ungar i. 

Moster, inte monster.
  • The Doctor
    Insatt skrev 2011-05-31 15:33:50 följande:
    Ofta är ju just de kläder som du beskriver i trådstarten bättre i kvaliteten än hm och lindex. Mina syskonbarn har använt PoP som köptes till oss (föräldrar, mostrar, morbröder) när vi var små. Mitt ena syskonbarn har haft massor av Villervalla och de kläderna är som nya fast de tvättades mycket, inte noppiga och fortfarande fräsha i färgen. Sådant väger jag iaf in när jag köper kläder till mig så varför inte när man köper kläder till barn? Har man tänkt sig mer än ett barn kanske man t.o.m. sparar på det i längden, iaf om man är en sådan som inte vill klä sina barn i urtvättade trasor.
    Tänk om folk kunde bry sig lite mindre om andra och sluta lägga sig i så skönt det skulle vara! 
    Jag har tyvärr motsatt erfarenhet - Villervallas kläder höll förvisso färgerna väldigt bra, dock började de se slitna och nopriga ut redan efter TREDJE tvätten.
Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv