• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • Anonym
    kmp skrev 2011-05-31 14:17:28 följande:
    Håller med! Allt ser likadant ut hos PoP.

Själv lägger jag gärna ner pengar på kläder de skall ha en säsong, tex overall och vinterskor, men när det kommer till annat....nää.
    Är likadan när det gäller mig själv. Jag har hellre fem olika tröjor att variera mellan än en svindyr.

På vilket sätt ser allt likadant ut på PO.P, har du tittat bortom de randiga kläderna

Sist jag var på PO.P fanns det rätt mycke att välja på i både olika material, modeller, färger o mönster

• Moonis

Måste bara säga att en del av Lindexkläderna går rätt bra på tradera fast det inte är märkes. Så det kan löna sig att köpa en del där med

• MrsD

Jag alskar att shoppa till min angel! Och ser inget fel i det...varfor ska man bry sig hur andra klar sina barn? Jag handlar allt fran Burberry, Ralph Lauren, CK, Diesel, DKNY, Gant, H&M, D&G....ja allt jag gillar! Han ar alltid valkladd ;)

• jådåsåatt

Jag gillar inte kläderna från pop, villervalla och liknande och tycker att det är rätt tråkigt att alla ser likadana ut i sådana kläder men jag reagerar verkligen inte negativt om jag ser en unge i sånt. Tror att jag sällan reagerar på vad barn har på sig.

• Anonym (märkväl)

Vi har isf bara sk märkeskläder till vårt barn. Det är molo, villervalla, polarn, några me too och så väldigt mycket Ralph Lauren och Hilfiger. De sistnämnda pga vi ofta är i USA och de kläderna är inte speciellt dyra där. Vi gillar den stilen på kläder. Vi gillar modellerna, färgerna, formerna och kvaliten.

Är jag och shoppar går jag aldrig in på Lindex, Kappahl eller HM eftersom klädstilen inte tilltalar mig. Me&i skulle jag inte få för mig att handla - riktigt urfula kläder.

Jag tycker det är superroligt med kläder till vårt barn. Barnet däremot är helt omedveten om kläderna som bärs. Skulle jag någonsin höra henne yppa ett ord om att verka förmer än någon annan pga kläderna då är det dags att ta en riktig funderare. Styrkan sitter definitivt inte i kläderna.

• Enensammamma
    puss skrev 2011-05-31 13:38:22 följande:
    de är inte dyra, och varför ska man tycka nåt speciellt om det? vissa gillar pop, andra inte liksom.

Jo du dyra är dom allt.

Jag lägger mig inte i det men tycker det känns onödigt eftersom fläckar på så dyra kläder känns otroligt oekonomiskt

• SOL10

Menar du att POP är dyra??? Och inte är det märkeskläder heller.. bra bas o dagisplagg. Fläckar försvinner med vanish!

Enensammamma skrev 2011-05-31 19:00:36 följande:

Jo du dyra är dom allt.

Jag lägger mig inte i det men tycker det känns onödigt eftersom fläckar på så dyra kläder känns otroligt oekonomiskt

• Enensammamma
    SOL10 skrev 2011-05-31 19:05:36 följande:
    Menar du att POP är dyra??? Och inte är det märkeskläder heller.. bra bas o dagisplagg. Fläckar försvinner med vanish!

Vanish är bra men det tar inte allt. Beror på hur ofta du kan tvätta och om kläderna får ligga länge med fläckarna

Kolla länkarna och jämför pris tack

http://www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60065826&colorid=3543999&sectionid=clothes&subsectionid=SHORTSLEEVES_VEST

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=13601972&styleid=13601955&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370

• SOL10

Äh, jämför med märkesplagg istället. På maxi hittar du kanske ännu billigare, men det innebär inte att POP är dyrt!

Enensammamma skrev 2011-05-31 19:08:27 följande:

Vanish är bra men det tar inte allt. Beror på hur ofta du kan tvätta och om kläderna får ligga länge med fläckarna

Kolla länkarna och jämför pris tack

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=136...

• Mollz

Huruvida man anser att pop är dyrt beror nog på vilka pengar man har att röra sig mig och vad man brukar lägga på barnkläder.. Jag tycker det är varken dyrt eller billigt..

Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv