• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • violatricolor
    Samma gamla Burberry skrev 2011-05-31 23:54:10 följande:
    Men alltså, detdär är ju inga dyra märkeskläder som du räknar upp..
    Haha, allt är relativt Jag känner folk som tycker att Gekås är billigt medan HM, Kappahl och Lindex är medium och allt annat är dyra märkeskläder. Själv tycker jag väl att Gekås är superbilligt medan HM, Kappahl och Lindex är billigt och varierande kvalitet. Medel är tiill exempel Fixoni, Idat och NameIt. PoP och Villervalla är väl gränsfall, lite märke men lite svennigt, inte superdyrt men inte direkt billigt. Ganska bra kvalitet. Molo, Katvig, Hollys är exempel på dyrare barnkläder och ofta finare än andra... I alla fall Katvig och Hollys. Sen finns det naturligtvis ännu dyrare märkeskläder också men dessa skullde jag nog bara köpa någon enstaka gång eller på Rea och har därför inte lagt på minnet

Jag tycker inte det är skryt. Jag tänker att föräldrar väljer de barnkläder de tycker är fina och har tillräckligt god kvalitet. Det är en smaksak och en bedömningsfråga.
  • Sum quod sum
    violatricolor skrev 2011-06-01 11:33:19 följande:
    Haha, allt är relativt Jag känner folk som tycker att Gekås är billigt medan HM, Kappahl och Lindex är medium och allt annat är dyra märkeskläder. Själv tycker jag väl att Gekås är superbilligt medan HM, Kappahl och Lindex är billigt och varierande kvalitet. Medel är tiill exempel Fixoni, Idat och NameIt. PoP och Villervalla är väl gränsfall, lite märke men lite svennigt, inte superdyrt men inte direkt billigt. Ganska bra kvalitet. Molo, Katvig, Hollys är exempel på dyrare barnkläder och ofta finare än andra... I alla fall Katvig och Hollys. Sen finns det naturligtvis ännu dyrare märkeskläder också men dessa skullde jag nog bara köpa någon enstaka gång eller på Rea och har därför inte lagt på minnet

Jag tycker inte det är skryt. Jag tänker att föräldrar väljer de barnkläder de tycker är fina och har tillräckligt god kvalitet. Det är en smaksak och en bedömningsfråga.
    Det inte skryt men vi får inte glömma i vi bor i landet lagom med en jantelagDrömmer
  • violatricolor
    Sum quod sum skrev 2011-06-01 11:35:41 följande:
    Det inte skryt men vi får inte glömma i vi bor i landet lagom med en jantelagDrömmer
    Ja...

Men sen undrar jag varför barnkläder ska vara huvudsamtalsämnet i en föräldragrupp? Lite trist tycker jag... Måste finnas intressantare saker att lära sig. Men särskilt trist man sitter och dömer folk.
  • violatricolor
    violatricolor skrev 2011-06-01 11:38:25 följande:
    Ja...

Men sen undrar jag varför barnkläder ska vara huvudsamtalsämnet i en föräldragrupp? Lite trist tycker jag... Måste finnas intressantare saker att lära sig. Men särskilt trist man sitter och dömer folk.
    Fast jag hade nog hängt på diskussionen iofs haha
  • Moonis
    Isola02 skrev 2011-06-01 10:10:23 följande:
    Jag tycker allt över 100 kr för en t-shirt för barn är dyrt.  
    Tycker runt 50:- är lagom
  • smufflan

Vart hittar man en t-shirt för 50kr? Hm kostar oftas 69-99 o lindex runt 70-80....

• Sum quod sum
    violatricolor skrev 2011-06-01 11:38:25 följande:
    Ja...

Dömma människor ska man inte göra, alla har olika förutsättningar och olika saker de prioriterar.
  • Mumin80

Vi köper mycket begagnat, då blir det ju en del märkeskläder, men mycket billigare Och så blir man inte så ledsen om det går sönder. Men egentligen bryr jag mig inte om märket, bara jag gillar plagget

• ModestyB

Jag vill ha snygga, hållbara unisexplagg på mina barn och jag gillar mycket från Småfolk, Villervalla (tidigare printar) Molo och PoP. Jag har dyra kläder på mina barn, men få vet ju att jag Traderafyndar eller handlar begagnat. Skryt, nej, barnklädestönt, ja.

• Enensammamma
    trasdocka skrev 2011-05-31 23:18:09 följande:
    Min högst ovetenskapliga snabbanalys: Små människor med för lite självkänsla hackar på andra som gillar "dyrare" kläder.

Jag tycker inte TS var otrevlig mot någon faktiskt. Hon ställde bara en ärligt fråga.

150 spänn för en t-shirt tycker jag är dyrt men gillar jag den har jag råd att köpa och gör det oxå

Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv