• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • Themis

Eh, vad jag uppfattar så är det mest folk som måste hoppa för att nå upp till prislappen som tycker POP är ett finare märke.

De som har pengar och älskar kläder eller vill flasha handlar danskt, franskt eller italienskt barnmode och de som har pengar men tänker på miljön handlar blandat begagnat och på vanliga kedjor.

Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others to live as one wishes to live. ~Oscar Wilde~
  • Kimmice

Jag har nog aldrig ens gått in på PoP, anser det inte vara en så exklusiv butik heller. Men alla mönster, skrikiga färger och randiga tröjor får mig oftast att vända i dörren. Men det är ju en smaksak såklart.

Jag gillar Kappahls Newbie kollektion och H&m's tiger kläder. Det köper jag för att jag tycker det är fint, inte för att jag tror att någon bryr sig om vad mina barn har på sig. ^^ Ytterkläder föredrar jag ordentlig kvalitet på dock.

• rosenkind

Tycker inte så mycket för jag är en av de föräldrarna :) min 3-åring o 2-månaders baby har så gott som bara kläder från pop, Me

• yodi

så länge barnen har kläder som passar och är hela ( och passande för årstiden) bryr jag mig inte om vilket märke folk köper till sina barn, det är helt upp till var och en.

• Anonym (relativt)

Tja allt är relativt.

Nej Polarn är inte dyrt jämfört med märkäskläder som tex Burberry

• When the Raining Ends

Hehe jag köpte shorts till min dotter för $500 igår, det gjorde henne glad. Jag köper bara märkeskläder till mina barn. Fin kvalitet, fina kläder.

• Astarte

Jag köper bara Pop, Molo, Villervalla etc, men det främsta skälet till det är att det faktiskt är billigare, inte dyrare än andra kläder. Man köper i fint, beggat skick och säljer det igen efteråt. Det gör att klädkontot nästan blir 0, och grabben har fått ha fina och bra kläder!

• 071001

$500? Det var verkligen mycket pengar för så lite tyg som ett par shorts.
    Vi har köpt enstaka plagg från Gant och Buberry. Lyckligtvis växer vår tös sakta och kan ha sina grejer länge.

• CeciliaB

Jag gillar inte pop alls, tycker allt ser likadant ut! (jo jag vet att allt inte är randigt!) har dock nån body vi fått och den använder vi ibland!
    Vi köper mycket MeToo, Gant, Lego, Juicy couture. Och mycket FIX, tycker lindex barnkläder inte går att jämföra med HMs dåliga kvalitet!

Gillar dock MeToo allra bäst!! :)

• jenjen79

...och jag funderar över detta med kvalitet. För jag tycker fan inte att pop eller villervalla generellt hållit ett dugg bättre i tvätten än anda plagg, varifrån de nu kommer.
    Jag säger inte att alla pop-tröjor blir tvättluddiga, men jag har ändå vart med om det flera, flera gånger. Jag säger inte att alla villervallakläder går sönder i sömmar eller noppar sig, men nog har det hänt ett antal gånger.
    Är det bara jag???

Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv