• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • puss

de är inte dyra, och varför ska man tycka nåt speciellt om det? vissa gillar pop, andra inte liksom.

I will mustardize you
  • Anonym

Tycker inte det är skryt att klä sina spädbarn i t ex Pop, men fullkomligt onödigt. Gillar du Pop-randigt så finns det på alla andra kedjor såsom h&m, lindex osv till en tredjedel av priset. Alla kedjor har väl klaar fäger på barnkläder? Och någon superkvalité tycker jag inte det behöver vara när barnen är så små, de växer ju ur kläderna snabbt och fläckar inte ner dem heller. Visst, lite kräks och ev. kiss/bajs men du tvättar inte sönder kläderna direkt.

Däremot är jag helt med på att köpa lite bättre kvalité när barnen är större, det är en helt annan sak!

• sextiotalist

Så länge de inte anser att det är norm och är nedlåtande om ickes-märkeskläder så bryr jag mig inte.
    Själv har gjort ett rejält dåligt köp av kläder från Lingon och Blåbär, aldrig mer, de var svindyra, mitt barn tyckte inte om kläderna (det var obehagligt material) och t-shirten såg bedrövlig ut efter en tvätt.

Mitt barn är uppvuxen med kläder från HM, Lindex, KappAhl och GK´s i Ullared, sedan en del ärvt och köpte en del begagnat och är numera en tonåring (som vägrar snobbkläder)

• Cornellia

Tycker att det är fånigt om man köper och gillar kläderna bara pga märket.
    Annars är det väl bara naturligt att köpa kläder man tycker är fina.

BF 1/9 2011
  • VeraVera

tycker inte pop är dyra när  man ser till hur mycket bättre dom håller. Visst man kan köpa en tröja för 49:- på HM men man lär ju behöva göra det igen efter några månader för att de är trasiga eller urtvättade...Så har jag hållit på men nu när vi har fått en pop butik i borås som kommer jag börja handal där

• Anonym (?)

Jag köper jättemycket från Lindex också. HM har vi tyvärr inte här annars hade jag säker handlat där också =)

Så ni inte tror jag bara handlar från tex pop ;)

• VeraVera
    Anonym (?) skrev 2011-05-31 13:50:19 följande:
    Jag köper jättemycket från Lindex också. HM har vi tyvärr inte här annars hade jag säker handlat där också =)

Så ni inte tror jag bara handlar från tex pop ;)
    ne kan kanske bli lite väl randigt då
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2011-05-31 13:43:18 följande:
    Så länge de inte anser att det är norm och är nedlåtande om ickes-märkeskläder så bryr jag mig inte.
    Själv har gjort ett rejält dåligt köp av kläder från Lingon och Blåbär, aldrig mer, de var svindyra, mitt barn tyckte inte om kläderna (det var obehagligt material) och t-shirten såg bedrövlig ut efter en tvätt.

Mitt barn är uppvuxen med kläder från HM, Lindex, KappAhl och GK´s i Ullared, sedan en del ärvt och köpte en del begagnat och är numera en tonåring (som vägrar snobbkläder)

Jag har två barn som precis lämnat tonåren, de är uppväxta med HM, KappAhl och ärvda kläder från kusinerna. Så fort dom hade möjligheten började dom båda köpa märkeskläder eftersom dom båda anser att både kvaliten o passformen är helt annan än i kläderna från tex HM

För vår 5åring består garderoben till 95% av kläder från PO.P, Molo & Gant - ska bli spännande att se vilken väg hennes klädintresse tar

Snobberiet sitter inte i kläderna utan snarare i personen och då spelar det ingen roll om man kär sig i märkeskläder eller inte

• 071001

Jag tycker att tex Pop har rätt fula kläder och således tycker jag inte att de är prisvärda alls. Handlar ingenting där. Däremot har dottern fått Pop i present nån gång och då använder vi de plaggen.

• puss
    VeraVera skrev 2011-05-31 13:48:34 följande:
    tycker inte pop är dyra när  man ser till hur mycket bättre dom håller. Visst man kan köpa en tröja för 49:- på HM men man lär ju behöva göra det igen efter några månader för att de är trasiga eller urtvättade...Så har jag hållit på men nu när vi har fått en pop butik i borås som kommer jag börja handal där
    frågan är hur länge en tröja i stl 68 måste hålla, men visst är det skillnad på kvalitet.
    I will mustardize you
Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv