• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • Anonym (märkväl)
    Enensammamma skrev 2011-05-31 19:08:27 följande:

Vanish är bra men det tar inte allt. Beror på hur ofta du kan tvätta och om kläderna får ligga länge med fläckarna

Kolla länkarna och jämför pris tack

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=136...

Och jämför i nästa sekund detta:
    http://www.tradera.com/Troja-t-shirt-stl-110-116-POP-PO-P-Polarn-nyskick-auktion_302822_131305910

http://www.tradera.com/T-shirt-LINDEX-strl-110-auktion_302828_131020850
  • SOL10
    Sant, jag lägger väldigt mycket på det. Tycker det är kul!
    Mollz skrev 2011-05-31 19:12:49 följande:
    Huruvida man anser att pop är dyrt beror nog på vilka pengar man har att röra sig mig och vad man brukar lägga på barnkläder.. Jag tycker det är varken dyrt eller billigt.
    .
  • Enensammamma
    SOL10 skrev 2011-05-31 19:11:19 följande:
    Äh, jämför med märkesplagg istället. På maxi hittar du kanske ännu billigare, men det innebär inte att POP är dyrt!

man lever i en fantasivärld om man inte anser att 250 spänn för en t-shirt till ett BARN är dyrt. Eller så förstår man inte värdet av pengar. En Molo tröja för 250 spänn är också sjukt dyrt eller en klänning för 499.

Dock har min dotter både molo, småfolk och pop. Jag köper det jag tycker är fint men dyrt, det är det

• SOL10

Ok, då vet jag det:) Köper mkt märkesplagg o i jmf med det så tycker jag inte 250 spänn är dyrt.

Enensammamma skrev 2011-05-31 19:15:06 följande:

man lever i en fantasivärld om man inte anser att 250 spänn för en t-shirt till ett BARN är dyrt. Eller så förstår man inte värdet av pengar. En Molo tröja för 250 spänn är också sjukt dyrt eller en klänning för 499.

Dock har min dotter både molo, småfolk och pop. Jag köper det jag tycker är fint men dyrt, det är det

• MammaG

Köpte en del på P.o.P tidigare, men tycker på det hela taget att deras kollektion är väldigt tråkig. Hittar regelbundet betydligt finare kläder till bättre priser på både H&M och Lindex. Det man väl kan tycka är onödigt med att köpa dyra kläder til spädbarn är att de växer ur dem på nolltid. Jag tycker också att de vanliga kedjorna (de jag redan nämnt) i 9 fall av tio också håller väldigt hög kvalitet på sina kläder, har inga därifrån sokm blivit urtvättade eller fula.
    Och ja, köper man kläder i huvudsak för märkets skull, (eller avstår av samma anledning) då handlar det nog mycket om skryt och snobberi

• SOL10

Jag kommer aldrig att fatta hur POP kan vara skrytigt....

MammaG skrev 2011-05-31 19:22:54 följande:
    Köpte en del på P.o.P tidigare, men tycker på det hela taget att deras kollektion är väldigt tråkig. Hittar regelbundet betydligt finare kläder till bättre priser på både H&M och Lindex. Det man väl kan tycka är onödigt med att köpa dyra kläder til spädbarn är att de växer ur dem på nolltid. Jag tycker också att de vanliga kedjorna (de jag redan nämnt) i 9 fall av tio också håller väldigt hög kvalitet på sina kläder, har inga därifrån sokm blivit urtvättade eller fula.
    Och ja, köper man kläder i huvudsak för märkets skull, (eller avstår av samma anledning) då handlar det nog mycket om skryt och snobberi
  • ElinCarolinaEriksson

Jag handlar det jag gillar till min son, blir väldigt mkt h&m, lindex och åhlens men handlar en del i märkesaffärer när vi är i polen. sen har vi  fått en del märkeskläder av släkten och handlat lite själva med.

• Anonym (?)

Uppenbarligen finns det ju folk som diskuterar vilka kläder andra sätter på sina barn, är det vanligt eller har jag hamnat i en udda föräldragrupp kanske? Tungan ute

Oj jo, lite dyrt tycker jag allt att tex pop är. Jämförelsevis med Lindex, HM osv...

• Kazeer
    Anonym (?) skrev 2011-05-31 13:36:28 följande:
    Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?
    Jag brukar inte fundera över var andra föräldrar köper kläder till sina barn. Det är för mig helt ointressant.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Isola02

Jag lägger knappt märke till vilka märken andra klär sina barn i.
    Är själv helt ointresserad av märkeskläder till små barn, de växer ju ur dem så fort.  Men jag har förstått att en del har intresse av det, och det är ju upp till dem!  

Min stora son (9 år) köper jag däremot gärna lite bättre och dyrare märken till när det gäller skor och ytterkläder etc. 

Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv