• Anonym (?)

Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv

Jag har en förkärlek för pop, visste inte att det var ett lite "finare"  märke innan jag fick sonen. När han föddes fick han flera fina set från pop som jag verkligen gillar. Fina klara färger, håller bra i tvätten osv.

På föräldragruppen diskuterades barnkläder flitigt och de flesta ansåg att det var skryt att klä sina spädbarn i så pass dyra kläder. La mig aldrig i diskutionen...

Vad anser ni om föräldrar som bara klär sina barn i lite dyrare märkeskläder så som Polarn o Pyret, Villervalla och liknande?

• Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv
  • The Doctor
    Enensammamma skrev 2011-05-31 19:15:06 följande:

man lever i en fantasivärld om man inte anser att 250 spänn för en t-shirt till ett BARN är dyrt. Eller så förstår man inte värdet av pengar. En Molo tröja för 250 spänn är också sjukt dyrt eller en klänning för 499.

Dock har min dotter både molo, småfolk och pop. Jag köper det jag tycker är fint men dyrt, det är det

Det beror på - jag shoppar en del på PO.P vid rea, då går tröjorna på drygt en hundring. Dyrare än vissa KappAhl- och Lindexkläder? Javisst. Men inte 250-kronors dyrt. Drömmer
  • The Doctor
    jenjen79 skrev 2011-05-31 22:23:18 följande:
    ...och jag funderar över detta med kvalitet. För jag tycker fan inte att pop eller villervalla generellt hållit ett dugg bättre i tvätten än anda plagg, varifrån de nu kommer.
    Jag säger inte att alla pop-tröjor blir tvättluddiga, men jag har ändå vart med om det flera, flera gånger. Jag säger inte att alla villervallakläder går sönder i sömmar eller noppar sig, men nog har det hänt ett antal gånger.
    Är det bara jag???
    Våra PO.P-kläder har hållit vädigt bra, dock började Villervalla-kläderna noppra sig väldigt snabbt.
  • alvaereva

Jag anser ingenting speciellt. Min dotter är nästan enbart klädd i pop, villervalla och molo. Barnkläder är ett stort intresse för mig och jag köper mycket begagnat. Det är lite som en sport

• annamariahelena72

Jag tycker att man fort märker vem som klär sina barn i dyra märkeskläder för att synas och vilka som gör det helt naturligt...;)Cool

• Themis
    annamariahelena72 skrev 2011-07-14 09:23:47 följande:
    Jag tycker att man fort märker vem som klär sina barn i dyra märkeskläder för att synas och vilka som gör det helt naturligt...;)Cool
    Alltså...jag har nog missat nåt nu men exakt vad är "naturligt" med märkeskläder?
    Jag är redan lika unik som alla andra så jag behöver ingen särskild stil. /tänkte Bimsan
  • Anonym
    Themis skrev 2011-07-14 21:36:30 följande:
    Alltså...jag har nog missat nåt nu men exakt vad är "naturligt" med märkeskläder?
    Det är naturligt, ingen stor sak alls, för många av oss att lägga pengar på snyggt designade plagg. POP är inte märkeskläder.
  • Anonym (mm)
    Themis skrev 2011-07-14 21:36:30 följande:
    Jag kan svara för min del, jag köper väldigt mycket färgglada kläder till min son, gärna könsneutrala.
    Detta tycker jag är ganska svårt att få ifrån H&M och kappAhl bland annat, eller andra kedjor tycker de finaste kläderna som passar med min smak är POP bland annat.

Sen blandar jag mycket jag har en del lindex och h&m också men otroligt sällan man hittar sådana plagg jag önskar känns det som.
    Barnavdelningarna är ofta fördelade på att 60- 70% är tjejkläder och resten killkläder.
    Av dessa så är nästan alla flickkläder söta och rosa eller på något sätt gulliga medans pojkarnas kläder är mera tuffa/hårda och mycker klart vilka färger som är killarnas och vilka som är tjejernas.
    Min son älskar rött och starka färger i allmänhet, jag skulle inte kunna klä honom i något han inte gillar.
  • Anonym

min son har bara pop, molo och han hade villervalla när han var liten, jag ser inte dessa som märkeskläder.
    Han har även en del Ralph Lauren, det är märkeskläder för mig.

Jag struntar i vad andras barn har för kläder, men jag vill gärna att min "unge" har fina, funktionella och snygga kläder. och så länge som jag inte bryr mig om han får fläckar så spelar det ju ingen roll! 

Jag blev förvånad i vintras när hans fröken kommenterade hans jackor som han hade, två riktigt dyra jackor fö, men jag tycker inte de har rätt att lägga sig i vad han har på sig iaf och fråga vad kläderna kostar. Han är varmt klädd thats it. 

• Anonym

Jag tycker man ska klä sina barn i de kläder man gillar bäst, sen var de kommer från spelar ingen roll. Jag klär mina killar i mkt pop och villervallla (men mkt annat också). Det som jag tycker skiljer sig mest från ex h&m är kvaliten och färgerna. Jag gillar att mina killar har lite mer färgstarka kläder ibland med rosa. Jag har nu använt vissa av kläderna till 2 barn och det mesta är fortfarande i superfint skick och har ett brs andrahandsvärde. Så jag tycker inte att det blir dyrare i längden att köpa vissa märkeskläder.

• Lenora

För mig är inte PoP eller villervalla anmärkningsvärda kläder.

En kompis köpte en Armani jeansklänning för över 1000kr då vi var ute och shoppade, som inte ens var särskilt snygg till sin bebis, det reagerade jag på men det är ju hennes pengar och hennes val.

• Themis
    Anonym skrev 2011-07-14 21:49:34 följande:
    Det är naturligt, ingen stor sak alls, för många av oss att lägga pengar på snyggt designade plagg. POP är inte märkeskläder.
    *Pssst!*

Mitt inlägg var kod för "det där var nog nåt av det fånigaste jag har läst på länge".

Men var och en blir salig på sin fason...
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
Svar på tråden Barn i bara märkeskläder, pop, Villervalla osv