• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Här och nu
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 22:27:39 följande:
    Berätta varför du har blivit så bitter då som har så bra sex :)
    Är inte ett dugg bitter, men anser att sex med många är våld på kärlek o sex.
  • annawestergren
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 22:25:52 följande:
    Trekant for the win? Lösning, du får bägge delarna samtidigt :D
    Aaaahahahah! Skulle vara nåt, men nej jag är alldeles för ego för att klara det! Har visserligen aldrig testat men heller aldrig varit nyfiken! Jag har nog fullt upp att hålla reda på en hahahah!
  • annawestergren
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 22:29:03 följande:
    Ts är både ledig och snygg! Haha
    Då ska JAG ha han!
  • Här och nu
    Indigobarn skrev 2011-06-07 22:32:23 följande:
    Klart man blir bitter om man inte får kuk! Det blir alla som inte är asexuella!
    Och jag är inte asexuell.
  • Anonym (Jag)

Det där med att vara billig och bjuda ut sig funkar inte heller....jag har allt försökt Obestämd

• Mjolle
    Joppelina skrev 2011-06-07 22:27:38 följande:
    Du är inte den första och säkerligen inte den sista som slänger ur sej begreppet sexmissbruk i denna tråden. Det är en otrolig skillnad på att ha vad medelsvennson tycker är: För många sexpartners och att vara sexmissbrukare. 

Att de som tycker att "det är för många" hela tiden ska komma på förklaringar om bekräftelsebehov och liknande är bara ett lamt sätt att ge någon förklaring. då i själva verket det handlar om sex, njutning och att det finns människor som bejakar sin sexualitet.

Jag förstår verkligen inte behovet att att försöka sätta "diagnoser" på andra människors sexliv
    Jag likställde aldrig många sexpartners med sexmissbruk. Det är din tolkning. Jag skrev att det KAN vara så.

Själv har jag en kompis som jobbar på nattklubb, och när vi räknade igenom hans tillfälliga partners vid 23 års ålder kom vi upp till nästan 80 personer. Han har haft svårt att stadga sig, lita på folk, öppna sig osv.

Så det är inte bara positivt alla gånger. Visst finns det människor som bejakar sin sexualitet, givetvis, men jag tror personligen att det ofta (inte alltid) ligger något bakom när man har behovet av att väldigt många, frekventa, temporära intima förbindelser.
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:26:51 följande:
    Borde det var just på den punkten.
    Jo, det är ju väldigt praktiskt att säga att religiösa fanatiker borde få bestämma om man själv håller med. Vore de lika kul om samma personer fick makten att även bestämma att tex 12 åringar borde giftas bort? Det brukar ju sällan funka som så att personer får makten att bestämma bara i de frågor man själv anser att de gör rätt i ;)
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2011-06-07 22:32:08 följande:
    Nej faktiskt inte, sex är lika viktigt för människan som mat och vatten, faktiskt. Sen kan sexlusten pga olika orsaker vara lägre eller högre, men behovet finns där i grunden för alla.
    Så osant det kan bli. Du dör inte utan sex.
  • annawestergren
    Tonx skrev 2011-06-07 22:30:40 följande:
    Haha, jag såg det!
    Back off han e min!
  • SimplyTheBest
    Hannah76 skrev 2011-06-07 22:29:18 följande:
    Fast nu är ju det här ett ställe där ingen vågar/kan skriva knulla eller sex - utan använder sig av ord om mysa.. Är inte så förvånad - det är många bittra kvinnor här inne, låt dom avreagera sig.
    Får kväljningar när jag läser "mysa" som omskrivning för knulla. 
    Om det inte passar - fuck off.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?