• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Här och nu
    Indigobarn skrev 2011-06-07 22:23:37 följande:
    Men att ha sex när man inte är i förhållande kan väl ändå mer innebära att man är trygg i sin sexualitet. Att man kan ta för sig, att man vet vad man vill och att man tillåter sig njuta. Verkar helknepigt i mina ögon att späka sig själv om man är singel.
    Jag vill vara singel (sämst på förhållande) men skulle verkligen bli en bitter människa om inte jag fick ligga! :-P
    Ta för sig, veta vad man vill o njuta gör man även i ett förhållande. Jag gör det enbart i ett förhållande. Blir man bitter utan sex ligger andra problem bakom.
  • Anonym (Jag)
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:21:36 följande:
    Enda gången jag håller med religiösa.
    Vilken tur att det inte är de religiösa som bestämmer över oss andra då....
  • JuliaåRonjasmammis
    Mjolle skrev 2011-06-07 22:19:43 följande:
    Nja. Vet inte om jag kan hålla med dig dig. Sex är ju starkt förknippad med intimitet, och ett väldigt kringflackande i evigt temporära relationer kan klassas som sexmissbruk, någonstans går det en gräns där det från att "ha kul" till att söka en bekräftelse på ett skadligt vis.
    Nu finns det ju uppställda kriterier just för sexmissbruk, men även golfspelande, barnskaffande och annat kan också gå alldeles för långt ibland, liksom man kan ifrågasätta motiven till golfspelandet/barnskaffandet. 

Allt beteende bottnar såklart inte i en sund känsla, men att säga att sex _i sig_ (med många partners) är skadligt och destruktivt är ungefär lika korkat som att säga att golf eller barnaskaffande _i sig_ är skadligt eller destruktivt.

Hoppas min poäng gick fram nu då, jag är väldigt trött. *skyller*
    Don't mess with my integrity!
  • Anonym (Jag)
    annawestergren skrev 2011-06-07 22:21:54 följande:
    Nej det kan vara man-man, kvinna-kvinna, man-kvinna - ala kan mossa igen hahah =)))) jag tycker det är värdelöst med leksaker, har varit nyfiken på lebbsex också men det är verkligen inte min grej =/ jag blir inte tillfredställad om jag inte får den (som jag skrev tidigare) varma, hårda och pulserande känslan! Älskar dessuto när mannen kommer!

Har två syrror som är flator och doom säger ditten och datten men nej, jag fixar inte det hahaha! 
    Trekant for the win? Lösning, du får bägge delarna samtidigt :D
  • Här och nu
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-07 22:24:41 följande:
    Vilken tur att det inte är de religiösa som bestämmer över oss andra då....
    Borde det var just på den punkten.
  • Tonx
    Joppelina skrev 2011-06-07 22:16:53 följande:
    Monogami är inte något för mej heller. Men jag är ärlig med mina älskare och dom vet att jag träffar andra. Jag skadar ingen. Och jag trivs bra med detta.
    Ja, en förutsättning för att kunna leva polygamt är ju att man är ärlig.
  • Joppelina
    Mjolle skrev 2011-06-07 22:19:43 följande:
    Nja. Vet inte om jag kan hålla med dig dig. Sex är ju starkt förknippad med intimitet, och ett väldigt kringflackande i evigt temporära relationer kan klassas som sexmissbruk, någonstans går det en gräns där det från att "ha kul" till att söka en bekräftelse på ett skadligt vis.
    Du är inte den första och säkerligen inte den sista som slänger ur sej begreppet sexmissbruk i denna tråden. Det är en otrolig skillnad på att ha vad medelsvennson tycker är: För många sexpartners och att vara sexmissbrukare. 

Att de som tycker att "det är för många" hela tiden ska komma på förklaringar om bekräftelsebehov och liknande är bara ett lamt sätt att ge någon förklaring. då i själva verket det handlar om sex, njutning och att det finns människor som bejakar sin sexualitet.

Jag förstår verkligen inte behovet att att försöka sätta "diagnoser" på andra människors sexliv
  • Anonym (Jag)
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:24:34 följande:
    Ta för sig, veta vad man vill o njuta gör man även i ett förhållande. Jag gör det enbart i ett förhållande. Blir man bitter utan sex ligger andra problem bakom.
    Berätta varför du har blivit så bitter då som har så bra sex :)
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:23:00 följande:
    Jag satsar inte på en partner som haft så många. Får inget förtroende för de som inte kan ha ro.
    Som sagt, upp till dig. Min make har haft 10 pers tror jag, om ens det, jag mins inte och jag bryr mig inte. Jag vet att han varit gift, jag har träffat hans fru, jag läser ibland vad hon skriver till honom på FB men i övrigt har jag noll koll på hans ex.
    Han bryr sig inte om antalet jag haft, han vill inte veta om dem mer än nödvändigt.
    Jag kan ha ro, massor av ro, men det betyder inte att jag alltid har velat! Jag har varit tillsammans med min man i 4 år, jag har inte haft nån annan än han under denna tid och jag känner inte minsta behov av det heller trots att det i perioder gått MÅNADER utan sex. Om det inte är att ha ro så vet jag inte vad som är det....
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:26:51 följande:
    Borde det var just på den punkten.
    Så du anser alltså att det vore bra att reglera antalet sexpartners utifrån vad religiösa (inte alla) och du tycker är bra och lagom?

Det låter ju väldigt sunt och inte alls något som skulle få dåliga effekter...
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?