• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Anonym (snart midsommar)
    Hannah76 skrev 2011-06-07 22:12:19 följande:
    Kan du inte förklara detta med billig?
    Det är billigt att bjuda ut sin kropp till höger och vänster.
    Har du aldrig hört talas om en billig brud? vandringspokal?
    Det har jag hört talas om iallafall, och ett sånt rykte skulle
    då inte jag vilja ha.
  • annawestergren
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:12:26 följande:
    Lockar mig inte. Finns leksaker i så fall.
    Leksaker är det tråkigaste jag vet... Jag vill ha den där varma hårda pulserande känslan i mig, annars kan jag lika gärna vara utan... Jag är dålig på allt vad förhålanden, däremot så håller jag mig gärna till en även om det bara är en KK tills jag tröttnar... Har bara haft one night stand vid 2 tillfällen i mitt liv och det vara värdelöst!

Men jag har mer än gärna sex utan känslor, det blir oftast grovare och på nåt sjut sätt släpper spärrarna lättare då, fattar dock inte varför... Med den man älskar älskar man och det är heeelt andra känslor!

Men alla är olika! Det är det som gör oss unika! 
  • JuliaåRonjasmammis
    Jesper f skrev 2011-06-07 22:02:17 följande:
    Framförallt skule jag nog kräva lite provtagning innan jag tog i människan med tång. Finns ingen orsak att ens ha 34 under hela sin LIVS-tid, om man inte har uppenbara problem med sin självbild. Om man frågar mig.
    Varför tror du att man har problem med sin självibld om man har sex med 34 st (eller fler) under sin livstid?

Det är som om jag skulle säga att folk har problem med sin självbild bara för att de envisas med att spela golf flera gånger varje vecka. Eller hänger på internet hela dagarna. Eller skaffar 14 barn innan de fyllt 30. Eller... you fill in the blanks.

Jag tror man har problem med sin självbild om man stör sig på hur andra lever sina liv. Det är inte sunt att bry sig alltför mycket om hur andra väljer att leva. 
    Don't mess with my integrity!
  • Mjolle
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:15:45 följande:
    Ingen smaksak enligt mig.
    Jo, det är visst en smaksak. Du gillar en sak, någon annan gillar en annan sak. Det finns inget som säger att du har Sanningen™.
  • Joppelina
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:12:55 följande:
    Gör man?
    Varför skulle man inte? Finns ingen som är vaccinerad ifrån att ens partner skulle kunna vara otrogen. Har man sex så tycker jag man ska testa sej.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Hur kan det inte vara en smaksak?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Jag)
    Vilken tur för oss andra att det inte är du som bestämmer då :)
  • Plutteli
    Jesper f skrev 2011-06-07 22:02:17 följande:
    Framförallt skule jag nog kräva lite provtagning innan jag tog i människan med tång. Finns ingen orsak att ens ha 34 under hela sin LIVS-tid, om man inte har uppenbara problem med sin självbild. Om man frågar mig.
    Jag har en ypperlig självbild, sjuk är jag inte heller :)
  • Mjolle
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-06-07 22:17:44 följande:
    Varför tror du att man har problem med sin självibld om man har sex med 34 st (eller fler) under sin livstid?

Det är som om jag skulle säga att folk har problem med sin självbild bara för att de envisas med att spela golf flera gånger varje vecka. Eller hänger på internet hela dagarna. Eller skaffar 14 barn innan de fyllt 30. Eller... you fill in the blanks.

Jag tror man har problem med sin självbild om man stör sig på hur andra lever sina liv. Det är inte sunt att bry sig alltför mycket om hur andra väljer att leva. 
    Nja. Vet inte om jag kan hålla med dig dig. Sex är ju starkt förknippad med intimitet, och ett väldigt kringflackande i evigt temporära relationer kan klassas som sexmissbruk, någonstans går det en gräns där det från att "ha kul" till att söka en bekräftelse på ett skadligt vis.
  • Plutteli
    Anonym (snart midsommar) skrev 2011-06-07 22:07:48 följande:
    Spelar väl ingen roll om de var i din närhet eller om du sökt pippartners över hela
    sverige. Äckligt är det ändå
    . Billigt...
    Men men , ditt val...
    Jag har gått över landets gränser också, men visst, det är inte relevant.
    Hur som, jag känner mig inte äcklig, min make tycker inte jag är äcklig, de jag har haft sex med tycker inte det heller och tja, vad andra tycker bryr jag mig inte om.
    (Och nä, det säger faktiskt inte ett skit om hur jag är när jag är i ett förhållande)
Svar på tråden Är jag "äcklig"?