• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Här och nu
    Tonx skrev 2011-06-07 22:04:27 följande:
    Sex är en skön akt för mig, och jag älskar den jag ligger med. Just då. Jag njuter av närheten och jag känner med kropp och själ. Och jag gillar att göra det med olika.

"Se vad de kan" handlar om nyfikenhet, jag blir kåt av att inte riktigt veta, att fantisera och jaga.
    Den jag har sex med älskar jag ALLTID. Så länge vi är tillsammans o det dröjer efter ingång i förhållandet tills första sexet.
  • Anonym (snart midsommar)
    Plutteli skrev 2011-06-07 21:57:45 följande:
    Har hon åldern inne så why not? Så länge hon gör det av rätt orsaker. Skulle jag märka att det börjar bli nått rent tvångsmässigt runt det hela hade det varit nått annat.
    En sak bara, vem sa att alla var i min närhet?
    Spelar väl ingen roll om de var i din närhet eller om du sökt pippartners över hela
    sverige. Äckligt är det ändå
    . Billigt...
    Men men , ditt val...
  • Här och nu
    Emmel skrev 2011-06-07 22:06:24 följande:
    Provtagnen har jag alltid krävt med de män jag haft förhållande med, d v s när det är så seriöst att det börjar bli dax för att sluta med kondom.
    Provtagning? Och du har också tagit prover? Nej, den jag inte litar på utan prover har jag inte oskyddat sex med.
  • Här och nu
    Mjolle skrev 2011-06-07 22:06:50 följande:
    Medelsvensson ... har haft 4–7 sexpartner. Herr Svensson har i genomsnitt haft 7,1 sexpartner, fru Svensson har haft 4,6 partner. Stockholmare har fler partner. Och i Jönköpings län har man lägst antal partner.

www.dn.se/livsstil/sadan-ar-svensson
    Låter mer normalt även om det är för många.
  • Tonx
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:07:23 följande:
    Den jag har sex med älskar jag ALLTID. Så länge vi är tillsammans o det dröjer efter ingång i förhållandet tills första sexet.
    Ja? Det passar dig, det passar inte mig. Jag är inte monogamt lagd.
    Jag älskar många, det är inte illa det heller.
  • Här och nu
    Tonx skrev 2011-06-07 22:09:53 följande:
    Ja? Det passar dig, det passar inte mig. Jag är inte monogamt lagd.
    Jag älskar många, det är inte illa det heller.
    Jag anser att det är dåligt.
  • Mjolle
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:08:58 följande:
    Låter mer normalt även om det är för många.
    Är fyra resp. sju sexpartners för många? Är du religiös? ;)
  • annawestergren
    Här och nu skrev 2011-06-07 22:07:23 följande:
    Mossar det inte igen där nere om du är singel då och inte kan ha sex med någon du inte älskar?
  • Här och nu
    Mjolle skrev 2011-06-07 22:10:36 följande:
    Är fyra resp. sju sexpartners för många? Är du religiös? ;)
    Inte ett dugg religiös. Mitt mål var EN. Den jag skulle dela mitt liv med. Tyvärr var det en våldsman. Finns inget som pekar på att det behöver bli en tredje.
  • Joppelina

Prover tar man ju naturligtvis även under ett förhållande likväl som när man är singel.
    Många otroheter har kommit upp till ytan då man trott sej vara säker med sin partner.

Svar på tråden Är jag "äcklig"?