• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Mikis91

Kevin (måste vara fulaste pojknamnet ever)
    Emil
    Devin (är det ett namn ens?)
    Max
    Gunnar (en förskollärare på förskolan där jag praktiserade berättade för mig att hon skulle döpa sitt barn till detta - waaaaaaat)
    Maximilian

Sara (har träffat för många hemska personer med det namnet + att det är fult)
    My (min pojkvän gillar det namnet, herregud)
    Vilda
    Tindra

• Mikis91

Hoppsan, råkade skicka iväg det innan jag var klar. Nåväl.

• Mikis91

Förresten tycker jag att Nils är fint och gulligt på ett litet barn. :)

• violatricolor

Lindan1: Assiciationer är ett skäl till att man ogillar ett namn. Andra skäl kan vara att man inte gillar hur namnet låter, ser ut i skrift eller vad det betyder. Det finns många fula namn som jag inte känner någon som har.

• Helle333
    LyckaOchTålamod skrev 2011-06-06 20:56:45 följande:
    Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....
    Vet du vad? Det är en svår fråga. När jag var yngre och gick på ridskola så skulle det komma två små nybörjare som hetter Greta och Klara. Alla undrade hur i hela friden man kunde döpa sina barn till något sådant men de såg helt enkelt ut som en Greta och en Klara. Och nej de var inte fula. En del personer ser helt enkelt inte ut att heta det de heter. Jag vet inte hur många som trott att jag heter Johanna. Ett tag funderade jag till och med på att lägga till det som tredjenamn bara för att så många chansade på att jag hette det.
  • Återkommande gäst

Fula:
    Robin
    Rasmus
    Hampus
    Elliot
    Vanessa
    Melissa
    Ulf
    Cassandra
    Jennifer
    Madeleine
    Neo
    Liam
    Thea
    Alfons
    Milton
    Vincent
    Kevin
    Lucas
    Axel
    Nora
    Saga
    Vilja
    Stina
    William
    Fanny
    Anders

Fina:
    Kerstin
    Rut
    Knut
    Torsten
    Maj-Britt
    (men nej, mina barn har inte fått så gammelhärliga namn eftersom jag har en man som lagt in ganska många veto)

• emchristina
    Lindan1 skrev 2011-06-23 14:58:55 följande:
    Om man ogillar ett namn hänger det väl ofta ihop med att man associerar det med någon person man inte gillar? T.ex gillade jag Vincent jättemycket när jag var yngre men så var min syrra tillsammans med en som hette det i andranamn och då var det förstört...
    Rut är egentligen jättegulligt men min hemska gammalmodiga lågstadielärarinna hette det... förstört.
    På samma sätt kan man ju börja gilla namn mycket pga att man träffat en fin person som heter så...
    Precis. Jag hatar namnet Flilippa Tungan ute
  • Exit

Typ 95% av alla namn som är poppis just nu. Tant och gubbnamn. Astrid, Freya osv Andra namn som jag tycker är fula: Wilgot, Melker, Melvin, Lennart, Ulf

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?