• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Studentpappa skrev 2016-05-25 21:27:37 följande:

A. Power clean 1RM 
    Siktade på 100+ men så blev det inte, bommade 100 två ggr och stannade tyvärr på blygsamma 90. Fick dock lite coachning så min teknik blev klart bättre.
    B. 8x
    1 Power clean + 1 Front squat @80% av dagens tyngsta lyft (vila fritt) 70kg
    C. Back squat 10RM (tempo fritt, 1-3 ?riktiga? tunga försök)
    stegade uppåt från 60 fegade och körde på 10x90 kg, tungt men inte så farligt. vilade lite och testade 10x100 kg men då var jag för trött så jag kom inte i mål, hade nog gott om jag vågat vid första försöket. 

Pass 57, noga med räkningen för årssummeringen
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Jan Holmström

Glöm inte kika in www.trainingwithjan.com när ni känner er sugna! Sidan bör strax vara uppe igen, bara lite smådetaljer som behöver rättas till. Här ger jag allmäna tips och tricks angående träning som många kanske ser bortom -- både när det gäller viktökning, viktnedgång, muskelbyggande och all annan form av träning. Crossfittare som strongman - du är varmt välkommen att kika in!

Jan

• Studentpappa

Nu börjar kvalet till Games för Europa, ska man försöka sig på att tippa Jag har inte ens lämnat in ett stryktips någon gång..

Topp 5 går till Games

Män: 
    Högberg, Jonne och Isländarna borde vara givna. Jag hoppas dock på Långsved från Gävle han har satsat hårt.

Kvinnor:
    Isländskorna (tre st) är väl omöjliga att slå men jag hoppas att Normann kan ta en plats till Games. 

• Wilowa

Igår var jag på ett cirkelgympass för första gången sedan jag blev sjukskriven. Där är det 20 stationer som man kör 45 sekunder på och så är det 7 sekunder för att byta station. Min tanke var att köra med väldigt lätta vikter och det klarade jag i ett halvt varv. Jag hamnade mellan två starka personer och orkade inte hålla på att plocka av och på vikter hela tiden. Tänk så dum man kan vara fast det kändes väldigt bra att köra lite tyngre och kroppen känns skaplig idag med. Jag var rädd att jag skulle få träningsvärk from hell idag, men än känner jag nästan inget...den kommer väl imorgon lagom tills jag ska på samma pass igen.

• Studentpappa

Pass 58

Tgu 1RM @24 kg kb, tyngsta vi har hade gått lite till.

Körde sedan på 16 kg.

Strikta pullups +12kg 4x4 ub set. Fuskade och gjorde inte klart passet, är ju ändå fredag kväll...

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-27 09:07:54 följande:

Nu börjar kvalet till Games för Europa, ska man försöka sig på att tippa Jag har inte ens lämnat in ett stryktips någon gång..

Topp 5 går till Games

Män: 
    Högberg, Jonne och Isländarna borde vara givna. Jag hoppas dock på Långsved från Gävle han har satsat hårt.

Kvinnor:
    Isländskorna (tre st) är väl omöjliga att slå men jag hoppas att Normann kan ta en plats till Games. 

Jag hoppas på Kristin Holte från Oslo. Alla de isländska tjejerna är grymma..... Kan inte nog om killarna..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!