Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
v 20, ligger på -3kg. Kräktes mycket i början och har inte gått upp det jag gick ner då igen.
Det var samma vid min förra graviditet. Fast sista månaden svullnade jag upp ca 20kg vätska
Är i vecka 32 och har gått upp 12 kg, känns ganska bra med tanke på att jag gick upp 30 kg med sonen och inte lyckades gå ner allt innan denna gång :)
Jag ammade men åt som vanligt och gjorde inga direkta försök att bli av med allt, men 20 kg försvann på bara 2 veckor, hade väldigt mkt vatten i kroppen. Sen gick jag ner kanske 3-4 kg till innan nästa graviditet så jag hade 6-7 kg kvar.
1 kg och har 3 dagar kvar till bf.
Hmmm... vaför halkade jag in i denna tråd igentligen..... känner att jag börjar få sån där tjockis-ångest!! Varför ska man börja jämföra sig hit å dit för... lätt att man hamnar i dåliga tankar med sådana här trådar... :-/
jag va tränad innan och allt, gick upp 14 kg i första trimestern....
160cm och nu 66kg i vecka 30! Innan 58kg så en rejäl ökning på 8 kg
10 kg, v 27. var undernärd innan så minst 5 av kilona kunde jag kommit undan med utan problem innan graviditeten.