• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Tösabiten

Gick upp 5,5 kg.... Födde sonen för 13 dgr sedan och nu har jag hittills gått ner 8,5 kg. Får intep å mig mina ringar ännu, så jag bör nog tappa lite till... Sista veckan har jag tappat ca 0,4 - 1 kg om dan 

• sofiaandersson

Nu update från dagens vägning hos BM - nu i v 29 har jag ökat 6 kilo.

• Love111

Vad vikten kan variera från person till person alltså =)

• EQ85

jag vägde mig igår på morgonen, låg runt 61-61,5. (minnet är rostigt)
    från inskrivningen har jag alltså gått upp från 55-61. jag brukar väga 57 men va sjuk innan jag blev gravid så gick ner ngt kilo. så 6 kilo i v 23. hmm

• Love111
    EQ85 skrev 2011-07-18 20:47:56 följande:
    jag vägde mig igår på morgonen, låg runt 61-61,5. (minnet är rostigt)
    från inskrivningen har jag alltså gått upp från 55-61. jag brukar väga 57 men va sjuk innan jag blev gravid så gick ner ngt kilo. så 6 kilo i v 23. hmm
    Det är ganska normalt ju =) Snart smäller det så visar nog min våg massa kilon, det är min mardröm iaf, hoppas gå upp lite hela tiden istället =)
  • EQ85
    Love111 skrev 2011-07-18 20:54:54 följande:
    Det är ganska normalt ju =) Snart smäller det så visar nog min våg massa kilon, det är min mardröm iaf, hoppas gå upp lite hela tiden istället =)
    ska inte amma pga medicinering så kommer ta lite längre tid att tappa, eventuellt.
    så man vill inte gå upp FÖR mkt så det blir jobbigt för kroppen.
    men så länge tösen mår bra så funkar allt
  • Love111
    EQ85 skrev 2011-07-18 21:02:30 följande:
    ska inte amma pga medicinering så kommer ta lite längre tid att tappa, eventuellt.
    så man vill inte gå upp FÖR mkt så det blir jobbigt för kroppen.
    men så länge tösen mår bra så funkar allt
    Jo så är det ju så klart =)
  • ehjartam

33+2 o 12,5 kg - har dock börjat samla på mig vätska nu.

• jag25

59kg och 165cm om jag inte är gravid.....

ar gravid med mitt andra barn o jag är nu i vecka 29 och har gått upp 17kg!
    min första graviditet slutade på runt 30kg viktuppgång...

jag hoppades att denna gravidteten skulle vara annorlunda för jag har ätit mer hälsosamt och sprungit efter min 2 åriga dotter varje dag men har tjockat på mig rejalt..

jag vet inte varför jag går upp så mycket för det är inte så att jag äter mer än vanligt osv, men alla är olika jag önskar jag va en sån som bara gick upp 10kg men min kropp vill annorlunda...

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?