• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Tösabiten
    Love111 skrev 2011-07-03 08:51:11 följande:
    Inte mycket det inte men grattis till dej =)
    Tackar Men det tråkiga är att det är jättelätt att lägga på sig extrakilon när man går hemma ett år... Det brukar man inte prata om, men visst är det lätt att fuska med maten när man fokuserar på en liten bebis. Blev alldeles förmycket snabbmat när vi fått storebror, så denna gång ska jag akta mig noga .
  • Love111
    Tösabiten skrev 2011-07-03 22:31:53 följande:
    Tackar Men det tråkiga är att det är jättelätt att lägga på sig extrakilon när man går hemma ett år... Det brukar man inte prata om, men visst är det lätt att fuska med maten när man fokuserar på en liten bebis. Blev alldeles förmycket snabbmat när vi fått storebror, så denna gång ska jag akta mig noga .
    Jo klart att det lätt kan bli så. Jag som väntar första vet väl inte riktigt vad jag har att vänta mig där riktigt ännu. Men hoppas på att kunna röra mig ganska mycket när jag väl är mammaledig då jag har två hundar och en häst.
  • GrodanSkrutt

v 22, har gått upp 1 kg än så länge
    Känner mig nöjd då jag smält i mig massor med kolhydrater i vöerflöd (sött, godis, fika mm) varje dag sedan strax innan plusset. Har jättesvårt att få i mig saker med protein - tycker de är smakar illa...som kyckling, ägg & sånt jag gillat innan.

• Love111
    GrodanSkrutt skrev 2011-07-04 09:40:01 följande:
    v 22, har gått upp 1 kg än så länge
    Känner mig nöjd då jag smält i mig massor med kolhydrater i vöerflöd (sött, godis, fika mm) varje dag sedan strax innan plusset. Har jättesvårt att få i mig saker med protein - tycker de är smakar illa...som kyckling, ägg & sånt jag gillat innan.
    Men då är det jätte bra att du inte gått upp mer a=)
  • krillelkpg

Sambon är i vecka 21 snart 22 och har gått upp 2,1 kg hittills

Vi väntar en pojke<3
  • Love111
    krillelkpg skrev 2011-07-04 09:45:27 följande:
    Sambon är i vecka 21 snart 22 och har gått upp 2,1 kg hittills
    Härligt =) Då har hon inte gått upp så mycket, fast enligt mig själv kan ett par kilo kännas ganska mycket då man lägger på sig på ett helt annat sätt än vad man annars gör om man bara blir tjock eller hur man ska säga.
  • Lana

jag har redan fått mina men gick upp 14 med första och 25 med andra.!

• Love111
    Lana skrev 2011-07-04 09:49:03 följande:
    jag har redan fått mina men gick upp 14 med första och 25 med andra.!
    Vad roligt. Grattis när fick du sista ynglingen då ?=)
  • krillelkpg
    Love111 skrev 2011-07-04 09:48:30 följande:
    Härligt =) Då har hon inte gått upp så mycket, fast enligt mig själv kan ett par kilo kännas ganska mycket då man lägger på sig på ett helt annat sätt än vad man annars gör om man bara blir tjock eller hur man ska säga.
    Nää hon är rätt mullig så bebisen tar det han behöver ändå, så enligt BM var det inga problem. Hon trodde ju nåt var fel när hon inte gått upp ett gram i vecka 20, men så var det alltså inte
  • Lana
    Love111 skrev 2011-07-04 09:49:57 följande:
    Vad roligt. Grattis när fick du sista ynglingen då ?=)
    Han fyller ett den 14Juli stor kille nu ju när är du beräknad?
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?