• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Pussesnuttan

Är i v. 16+3 och har gått upp ca 8kg. Väntar tvillingar.

• LinnJes

Alltså menar inget illa så, tycker bara det blir missvisande om man "skryter" om att man bara gått upp 2 kilo under en graviditet. Knappast någon normalviktig som skulle må bra av att gå upp så lite. Tycker det är för mycket hets kring vikt som det är, när man är gravid borde man inte tänka på det alls egentligen, utan ta tag i det efter om man inte är nöjd.

Jag mådde dåligt förra gången när jag gick upp så mycket, när jag läste hur lite alla andra gått upp. Dumt att jämföra öht då alla har olika förutsättningar... Men jag gjorde ju det ändå. Heh.

• bebinsmamma
    Love111 skrev 2011-06-26 13:49:25 följande:
    Klart man ska försöka att inte gå upp för mycket när man är stor sedan innan, det är ju just därför jag är så nojig och har viktmani. Jag gör så gott jag kan med att motionera och äta bra och unnar mig nått endast ibland.
    Även om du råkar gå upp fem kilo för mycket så kommer det försvinna sen när du är ute på barnvagnspromenaderna, börjar röra dig normalt, äta som vanligt igen osv osv.
    Jag var "normalviktig" när jag blev gravid, men har garanterat lagt på mig mer än jag behöver. Mådde så illa första 20 veckorna att jag bara var på gymmet en enda gång efter plusset, sen när illamåendet lugnade ner sig fick jag foglossning - var o försökte gå och simma några gånger - men det tycker jag är såååå tråkigt. Men äsch, man lever bara en gång =) Huvudsaken är att din lilla bebis växer som den ska. Mår du bra så mår han/hon bra Baby
  • Pluralisa

Jag går in i v 22 imorgon och har hittills gått upp ca 10 kg. Det är ju mycket för den vecka jag är i, men då jag under mina två föregående graviditeter gick upp över 30 kg båda gångerna så räknar jag iskallt med att det blir lika denna gång. Jag är i vanliga fall smal/normalviktig och det verkar som att min kropp "VILL" gå upp så här mkt när jag väntar barn. Har dock gått ner allt båda två gångerna förut på ett par månader bara så jag hoppas ha samma tur denna gång...

• angeiica

24+6 och har gått upp 9 kilo.

• Love111
    Pluralisa skrev 2011-06-26 22:23:20 följande:
    Jag går in i v 22 imorgon och har hittills gått upp ca 10 kg. Det är ju mycket för den vecka jag är i, men då jag under mina två föregående graviditeter gick upp över 30 kg båda gångerna så räknar jag iskallt med att det blir lika denna gång. Jag är i vanliga fall smal/normalviktig och det verkar som att min kropp "VILL" gå upp så här mkt när jag väntar barn. Har dock gått ner allt båda två gångerna förut på ett par månader bara så jag hoppas ha samma tur denna gång...
    Hoppas att jag går ner lika lätt som du om det blir flera kilon för mycket =)
    LinnJes skrev 2011-06-26 20:34:52 följande:
    Alltså menar inget illa så, tycker bara det blir missvisande om man "skryter" om att man bara gått upp 2 kilo under en graviditet. Knappast någon normalviktig som skulle må bra av att gå upp så lite. Tycker det är för mycket hets kring vikt som det är, när man är gravid borde man inte tänka på det alls egentligen, utan ta tag i det efter om man inte är nöjd.

Jag mådde dåligt förra gången när jag gick upp så mycket, när jag läste hur lite alla andra gått upp. Dumt att jämföra öht då alla har olika förutsättningar... Men jag gjorde ju det ändå. Heh.
    För mig är vikten viktig och tyvärr har en stor del av hur jag mår, därför kan jag inte bara skita i det. 
  • Ankaja

Jag är överviktig från början och är orolig för att gå upp mycket, men just nu är problemet det omvända. Har råkat gå ner 7 kg och fick en utskällning av dietisten idag. Måste börja gå upp nu! Är i v 16

• Love111
    Ankaja skrev 2011-06-28 18:20:50 följande:
    Jag är överviktig från början och är orolig för att gå upp mycket, men just nu är problemet det omvända. Har råkat gå ner 7 kg och fick en utskällning av dietisten idag. Måste börja gå upp nu! Är i v 16
    Fick du en utskällning? ibland kan man ju inte rå för att man går ner heller ju.
  • JQs

Jag gick upp typ fem kilo eller nåt under min graviditet och nästan allt de sista veckorna. Jag mådde dock sjukt dåligt de första 14 veckorna och gick nog ner tio kilo då, det var nog bara en jävla tur att jag hade lite att ta av...

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?