• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Fisk i en skål

Har gått upp 8 kg..är i vecka 30

• krillelkpg

Min sambo är i vecka 24 och väger lika mkt nu som när hon plussa i mars, så hon har inte gått upp nåt. Fått beröm av barnmorskan också i tisdag för det

• TessyLove

V. 20+1. Har gått upp 2 kg än så länge.

• Illusion
    krillelkpg skrev 2011-07-22 20:18:58 följande:
    Min sambo är i vecka 24 och väger lika mkt nu som när hon plussa i mars, så hon har inte gått upp nåt. Fått beröm av barnmorskan också i tisdag för det
    varför fick hon beröm för det? på grund av att hon redan var överviktig antar jag.
  • Lady Soul

Jag gick upp totalt 17 kg, från 73 till 90 (är 175 cm lång). Var ordentligt svullen, speciellt i benen och fötterna, mot slutet. Födde vid BF+4.

Det har nu gått 3 veckor sen förlossningen och jag väger 79 kg, så 6 kg kvar att gå ner. Räknar man med viktnedgång på 0,5 kg i veckan borde det ta 3 månader, men vi får väl se. Är fortfarande inte helt återställd efter förlossningen, så det går inte att motionera, inte ens promenera några längre sträckor. Men känns ändå skönt att kroppen börjar likna sitt gamla jag.

• Love111
    jag25 skrev 2011-07-18 22:29:30 följande:
    59kg och 165cm om jag inte är gravid.....

ar gravid med mitt andra barn o jag är nu i vecka 29 och har gått upp 17kg!
    min första graviditet slutade på runt 30kg viktuppgång...

jag hoppades att denna gravidteten skulle vara annorlunda för jag har ätit mer hälsosamt och sprungit efter min 2 åriga dotter varje dag men har tjockat på mig rejalt..

jag vet inte varför jag går upp så mycket för det är inte så att jag äter mer än vanligt osv, men alla är olika jag önskar jag va en sån som bara gick upp 10kg men min kropp vill annorlunda...
    Alla är vi ju olika, men du får helt enkelt ta tag i det mer eftråt istället, det klarar du =)
  • MeijaMaria

gått ner 3 kg pga dålig aptit, vikten står helt stilla nu, är i v 16+2

• Ankaja

Är i vecka 20 nu och har gått ner 8 kg. Nu är jag på uppgång,  som mest under denna graviditet har jag gått ner 9 kg, men de två sista veckorna har jag ökat med ett halvt kilo i veckan så BM är lite nöjdare med mig nu.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?