• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Love111
    JQs skrev 2011-06-28 18:24:38 följande:
    Jag gick upp typ fem kilo eller nåt under min graviditet och nästan allt de sista veckorna. Jag mådde dock sjukt dåligt de första 14 veckorna och gick nog ner tio kilo då, det var nog bara en jävla tur att jag hade lite att ta av...
    ja då är det bra att man har extra i dessa lägen.
  • JQs
    Love111 skrev 2011-06-28 18:27:18 följande:
    ja då är det bra att man har extra i dessa lägen.
    Ja därför vet jag inte riktigt om jag "vågar" gå ner för mycket nu när jag planerar att bli gravid igen...
  • imaf

Jag är i v 17+3 idag och har gått upp ca 3 kilo. Är normalviktig sedan innan och äter när jag är hungrig. Försöker undvika för mycket socker och rör på mig så mycket som möjligt, men det är enbart på grund av att jag vill vara i så bra form som möjligt inför förlossningen.

• fribor1

Är i v.27 o har gått upp 1 kilo Glad

• Love111
    JQs skrev 2011-06-28 18:31:02 följande:
    Ja därför vet jag inte riktigt om jag "vågar" gå ner för mycket nu när jag planerar att bli gravid igen...
    Nej då kanske det är bättre med lite extra bara för att vara säker om du skulle drabbas av samma sak igen.
    imaf skrev 2011-06-28 18:32:13 följande:
    Jag är i v 17+3 idag och har gått upp ca 3 kilo. Är normalviktig sedan innan och äter när jag är hungrig. Försöker undvika för mycket socker och rör på mig så mycket som möjligt, men det är enbart på grund av att jag vill vara i så bra form som möjligt inför förlossningen.
    Att motionera och undvika socker är ju alltid bra. Jag rör på mig ganska mycket också. Har alltid varit en motionsmänniska, så jag mår bäst att det =)
  • Love111
    fribor1 skrev 2011-06-28 18:35:21 följande:
    Är i v.27 o har gått upp 1 kilo Glad
    Vissa har det bra det hör jag det :P
  • Kimmice

Är i vecka 32 nu och väger 1kg mindre än när jag plussade. Mådde väldigt illa de första veckorna. Har dock en del att ta av så mig gör det ingenting.

Hade inte så lätt att gå ner till min normalvikt efter första barnet, för fick sköldkörtel fel efter förlossningen... :/ Hoppas på att det håller sig borta denna gång.

• fribor1
    Love111 skrev 2011-06-28 18:37:29 följande:
    Vissa har det bra det hör jag det :P
    Ja verkligen, speciellt med tanke på att jag äter det jag är sugen på o rör mig minimalt :P

Förra grav gick jag upp ca 30kilo, håller tummarna på att det håller sig så lite som möjligt denna gången :)
  • Liiina89

Vecka 39 och har gått upp 26 kg... jippie -_-

• Love111
    fribor1 skrev 2011-06-28 20:42:11 följande:
    Ja verkligen, speciellt med tanke på att jag äter det jag är sugen på o rör mig minimalt :P

Förra grav gick jag upp ca 30kilo, håller tummarna på att det håller sig så lite som möjligt denna gången :)
    Du har drömläge helt enkelt, hoppas det inte smäller till senare bara =)
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?