• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • velvet

Har gått upp 9,5 kg från min vikt vid start som var 63 kg. Jag är 170 cm lång.

Bebben kommer om 3,5 vecka så jag hoppas på att max gå upp något kg till.

• Kaisa1990
    Glitter2 skrev 2011-08-07 22:14:32 följande:
    Jag undrar lite, ni som knappt gått upp ngt alls, är ni väldigt noga med kost och träning?
    inte alls, äter bara lite men oftare. sen så äter jag inte mkt godis och sånt, har inte haft ngt sug efter det.. det har bara blivit som det är men jag kommer nog att gå upp de närmsta månaderna... :)
  • MammaMia88

Med första barnet gick jag upp 30kg

Är gravid i V28 med andra nu och har gått upp 4-5kg, dock är jag vätskefylld till tusen :-/ 

• mimmi87

Jag är i vecka 23 med andra barnet och jag har gått upp från 62 som är min startvikt till 65, Förra gången gick jag upp ca 13-14 kilo varav 12 kilo rasade av två dagar efter förlossningen Glad

• Jonnasmamma08

Med 1:a gick jag upp 20 kg
    Nu med barn nr 2 och 3 (tvillingar)
    har jag gått upp hittils 22 kg dock samlat på mig en frukansvärt massa vätska
    är i v.30+4

• Angeeliicaa

Jag är i v23 och har gått upp 3 kilo, har ätit samma mat som vanligt, men var väldigt liten och smal innan och allt har lagt sig på magen så den är stooor :)

• jag25

v33 o har gatt up runt 20kg, samma sak hande forra graviditeten, JATTEKUL NOT

• Love111
    jag25 skrev 2011-08-15 23:08:05 följande:
    v33 o har gatt up runt 20kg, samma sak hande forra graviditeten, JATTEKUL NOT
    Man väljer inte alltid viktuppgången även om det kanske inte är någon tröst.
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?