• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Glitter2

Jag undrar lite, ni som knappt gått upp ngt alls, är ni väldigt noga med kost och träning?

• Sandraåalbin

V 30, har gått upp 2.8 kg. Men hade en hel del till godo redan innan...

• Rainbow brite

v 23

Startvikt vid pluss: 82,2 kg

Inskrivningen: 78 kg

Nu: 82,2 kg        

• Love111
    Glitter2 skrev 2011-08-07 22:14:32 följande:
    Jag undrar lite, ni som knappt gått upp ngt alls, är ni väldigt noga med kost och träning?
    Jag kan bara svara för mig själv men jag har inte varit jätte noga med kost och motion, självklart rör jag på mig en del då jag har djur som kräver det men jag försöker äta jämna tider och relativt bra. Hittills funkar det!
     Det är normalt att gå upp under graviditeten även om det kan vara jobbigt(talar utifrån mig själv).
  • peetraa

1 barnet gick jag upp 15 kg med. Hade dock 5 kg kvar att gå ner när jag blev gravid med 2 barnet då jag istället gick ner 1 kg under graviditeten. Då led jag av hypereremiss gravidum och fick inte behålla någon näring.

Idag är jag gravid med 3 barnet och har gått 12+0 veckor, och gått upp 1 kg sen inskrivningsvikten i v 9.

• shadowstorm

Första barnet: +4 kg men tror mer eftersom jag gick ner 7-8 kg första 6 månaderna...
    Nu vecka 17+5: - 3 kg

• alexander2011

vecka 37+1

gått upp från 79-92,5 

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?