• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • pessica

har gått upp 5 kg och är i vecka 22+2.. Men du tänk inte så nu, du kan inte göra någonting åt det nu på ett tag ändå.. njut av din gradvitet =)

• Pysselmusen

Är i v. 26 och ligger på -1 kg. Med första barnet gick jag upp 2 kg. Tur det eftersom jag redan väger en del för mycket (dock ej 3 siffrigt som tur är).

• Jonnasmamma08

Jag har sedan inskrivningen gått upp ca 10 kg och väntar tvillingar =)

Med dottern gick jag upp totalt 20 kg

• Love111
    pessica skrev 2011-06-25 22:40:09 följande:
    har gått upp 5 kg och är i vecka 22+2.. Men du tänk inte så nu, du kan inte göra någonting åt det nu på ett tag ändå.. njut av din gradvitet =)
    Nej jag vet men försöker tänk på mat och motion så att det inte ramlar iväg för fort. Det är ju alltid bra iaf =)
    Pysselmusen skrev 2011-06-25 22:40:23 följande:
    Är i v. 26 och ligger på -1 kg. Med första barnet gick jag upp 2 kg. Tur det eftersom jag redan väger en del för mycket (dock ej 3 siffrigt som tur är).
     Det är inte 3 siffrigt för mig heller men tyvärr blir det väl det så småningom om den lägger iväg.Oj, det var inte mycket du. Har nog aldrig hört nån som gått upp så lite. Men skönt för dig =) 
  • Love111
    9111N skrev 2011-06-25 22:49:14 följande:
    3½ kg och är i v21 :)
    V21? ska du med ha en november bebis? =)
  • 1978

Bebis har kommit ut nu, men innan förlossningen hade jag gått upp ungefär tio kilo. När bebisen var ute och vattnet i kroppen försvunnit var det tre kilon extra kvar. Jag var orolig i början att jag gick upp för lite, men BM sa att det var lugnt för hon kunde se att bebisen växte som den skulle och att det var det viktiga.

• LinnsMamma

Ca 12kg och är i v36. Försök att inte haka upp dig på vikten under graviditeten. Är även jag modell större, och hade lyckats gå upp rätt mkt i vikt innan graviditeten pga slutade röka. Så har mått grymt dåligt psykiskt (gör det än) och tycker det är så himla tråkigt för det har tyvärr tagit en stor del av lyckan i graviditeten. Har knappt några bilder på mig själv o magen:( Har bara gått runt o känt mig fet o stor o knappt velat visa mig bland folk. Och det var inte riktigt då jag hade tänkt mig denna efterlängtade graviditet. Så nu har jag gett mig fan på att njuta d sista veckorna o tänka att jag faktiskt får vara stor!:)
    Så mitt tips (även fast det kan vara svårt) Haka inte upp dig på kilona, det förstör så mkt:(

• Aqua ros
    Jag är i v 34+4 och har gått upp 17kg, känns som att det är en aning för mycket!
    ♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?