Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Jag är i v37 och har gått upp från 66 till 86! Men är inte särskilt orolig, min mamma gick upp mellan 25-28 kg varje gång och har gått ner lika fort igen. Med normal motion och leverne hamnar man nog snart där man började igen :)
Det handlar ju en hel del om var man börjar, hur man lever "normalt sett" och ens vanor som gravid. Inte enkelt att jämföra sig med andra, men håller med om att det är svårt att låta bli :p
Förra gången gick jag upp 37 kg (gick även ner allt).
Denna gång ligger jag på +11kg i v24.
3,6 kg i vecka 20
Tror jag ligger på +8 kg ca och är i v 27.
v.33 idag och har gått upp ca 17 kg ! men jag va ganska så mkt för smal innan jag blev gravid, så min bm tycker bara att det är bra att jag går upp en massa =/
ca 20 kilo är nu i v 40+4
Är i v 43 och ca 19-20 kg.
25 kg, v. 38.
Vecka 32 och har gått upp 8 kilo. Förra graviditeten gick jag upp 27 kilo (samma utgångsvikt), så denna gången blir det nog inte lika mycket... Haha. Beror väl på att jag har en 18-månaders att jaga efter den här gången.
Sen tycker jag sånt här är ganska intetsägande om man inte vet hur mycket man vägde innan (BMI). Är man överviktig när man blir gravid så "behöver" eller "ska" man ju inte gå upp lika mycket.