• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • MansonDust
    LinnJes skrev 2011-06-26 09:07:49 följande:
    Vecka 32 och har gått upp 8 kilo. Förra graviditeten gick jag upp 27 kilo (samma utgångsvikt), så denna gången blir det nog inte lika mycket... Haha. Beror väl på att jag har en 18-månaders att jaga efter den här gången.

Sen tycker jag sånt här är ganska intetsägande om man inte vet hur mycket man vägde innan (BMI). Är man överviktig när man blir gravid så "behöver" eller "ska" man ju inte gå upp lika mycket.
    Beror även på varför man går upp. Jag äter inte särskilt onyttigt & har tre barn att jaga hela dagarna. Sen äter jag typ en halv chokladkaka på helgen. Trots det har jag gått upp 25 kg nu - mycket för att jag samlar vatten i kroppen.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • vinterfrost

Första graviditeten 54-67kg = 13 kg. Efter 2 veckor viktnedgång, 8kg
    Andra graviditeten 54-64kg =10 kg. Efter 2 veckor viktnedgång, 6kg

• espen1

första barnet ca 20 kg nu är jag garvid och är bf+4 och har gått upp 7 kg

• FinaElina

Jag började gå upp efter v.20.. då "small" det till med några kilon på en gång. Nu har det planat ut och hittills har jag gått upp 13kg. Är i v. 37 (36+5)

• Veronica 223

v. 17 har gått upp 2-3 kg.

• Love111
    LinnJes skrev 2011-06-26 09:07:49 följande:
    Vecka 32 och har gått upp 8 kilo. Förra graviditeten gick jag upp 27 kilo (samma utgångsvikt), så denna gången blir det nog inte lika mycket... Haha. Beror väl på att jag har en 18-månaders att jaga efter den här gången.

Sen tycker jag sånt här är ganska intetsägande om man inte vet hur mycket man vägde innan (BMI). Är man överviktig när man blir gravid så "behöver" eller "ska" man ju inte gå upp lika mycket.
    Klart man ska försöka att inte gå upp för mycket när man är stor sedan innan, det är ju just därför jag är så nojig och har viktmani. Jag gör så gott jag kan med att motionera och äta bra och unnar mig nått endast ibland.
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?