• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Mandarina
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:20:46 följande:
    Man undrar lite, så här när vi nu talar lite om ämnet lite från sidan, vad i en profil får er att ta kontakt? Vilken typ av kontakt (flirt, mail) är såpass intressant att ni faktiskt svarar? Vad står det i det första mailet som gör att ni svarar med intresse?
    Jag tar inte kontakt med killar, för jag gillar att känna mig utvald. Sen om det är nåt intressant så svarar jag. Med intressant menar jag om bilden ser ok ut och att det finns en presentation som tilltalar mig - å det märker jag på sättet personen uttrycker sig och skriver. Det går att utläsa MYCKET genom hur en person framställer sig i en presentation och om jag känner att "this is my type" så svarar jag...
  • Anonym (svårt)
    Gulletroll skrev 2011-07-14 19:13:34 följande:
    Hahaha!! I lööööve HP!! Rena smörgåsbordet för oss girls!
    Sa ju inte att det va nåt dåligt ju Flört
  • Mandarina
    koas skrev 2011-07-14 19:21:21 följande:
    Ja det är ju det. Därför är det nog lite mer knäppisar där än på andra sidor, men mycket kul också!!
    Fast knäppisar finns nog överallt.
  • koas
    Gulletroll skrev 2011-07-14 19:28:13 följande:
    Fast knäppisar finns nog överallt.
    Säkert.
  • Anonym (svårt)
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:20:46 följande:
    Man undrar lite, så här när vi nu talar lite om ämnet lite från sidan, vad i en profil får er att ta kontakt? Vilken typ av kontakt (flirt, mail) är såpass intressant att ni faktiskt svarar? Vad står det i det första mailet som gör att ni svarar med intresse?
    Flirtar kollar jag inte ens på, blir så många. Mail..där kollar jag en snabbis på bilden och bestämmer om jag ska läsa mailet och ev. gå in på profilen. Oftast läser jag inte.

"Hej bruden, vad gör du" - går bort

Mail som man märker skickas till var och varannan tjej går bor
  • Baginbox

Jag svarar alltid om någon läst pres och kommenterar eller frågar, annars också iofs :) Jag tror ju att andra gör likadant men ett personligt mail som precis visar att man faktiskt läst och blivit intresserad verkar ha mindre chans att få svar. Eller så är det utseendet som gör att det inte kommer något svar. Eller så drunknar ens mail i mängden..

• Mandarina
    Anonym (svårt) skrev 2011-07-14 19:27:33 följande:
    Sa ju inte att det va nåt dåligt ju Flört
    Men jag sa väl inte att du sa att det var nåt dåligt? :-/ Du läser in för mycket och gör en egen tolkning
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:31:43 följande:
    Jag svarar alltid om någon läst pres och kommenterar eller frågar, annars också iofs :) Jag tror ju att andra gör likadant men ett personligt mail som precis visar att man faktiskt läst och blivit intresserad verkar ha mindre chans att få svar. Eller så är det utseendet som gör att det inte kommer något svar. Eller så drunknar ens mail i mängden..
    Det är nästan lättare att säga vem som INTE får svar :
    Han som inte har profilbild, han som skickar att standard mail (likadant till alla)han som har en kravlista på sin presentation,han som har spännisbilder,han som skickar msn,telefonnummer eller facebook i första mailet.
  • Anonym (svårt)
    Gulletroll skrev 2011-07-14 19:33:31 följande:
    Men jag sa väl inte att du sa att det var nåt dåligt? :-/ Du läser in för mycket och gör en egen tolkning
    Haha Flört 

Jag tycker att HP kan vara skitkul.

Mindre kul var när mitt ex hittade mig där  (han som tog min oskuld tom!! ) och jag kände inte igen honom Förvånad
  • Mandarina
    Anonym (svårt) skrev 2011-07-14 19:37:14 följande:
    Haha Flört 

Jag tycker att HP kan vara skitkul.

Mindre kul var när mitt ex hittade mig där  (han som tog min oskuld tom!! ) och jag kände inte igen honom Förvånad
    Hur kändes det att "se" honom igen då??
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)