• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Päronskrutt
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:23:21 följande:
    Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!
    Hahaha nej killar som ger telefonnummer och facebook i första,andra mailet går helt bort .
    Helt sjukt att bli så sur över att du inte svarar på meddelanden som du sa du var inte enns inloggad och har ett liv utanför. Inte heller konstigt att du frågar efter bilder som han lovat att visa.
  • Anonym (Dejting)
    Päronskrutt skrev 2011-07-14 12:00:37 följande:
    Hahaha nej killar som ger telefonnummer och facebook i första,andra mailet går helt bort .
    Helt sjukt att bli så sur över att du inte svarar på meddelanden som du sa du var inte enns inloggad och har ett liv utanför. Inte heller konstigt att du frågar efter bilder som han lovat att visa.
    Skönt att få bekräftelse att man inte ställer orimliga krav. Tack!
    Jag fick hans namn, tlfnr, kunde slå upp honom på nätet. Varför?
    Själv har jag skaffat mig ett kontantkortsnummer som inte går att spåra just för detta ändamål. Så det är det numret jag ger till killarna, och blir det flera dejter så får de mitt riktiga.
  • Anonym (less)

mailade precis med en kille, tredje mailet frågar han om jag vill komma dit o krypa ner under täclet o lära känna, what? blir så trött... Står ändå att jag söker vänskap...

• Anonym (Dejting)
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 12:08:04 följande:
    mailade precis med en kille, tredje mailet frågar han om jag vill komma dit o krypa ner under täclet o lära känna, what? blir så trött... Står ändå att jag söker vänskap...
    Haha! Jag saknar ord! Vad f-n tror han???????????
    Svara nåt fräkt i stil med att "det har du inte råd med". Och invänta reaktion! *asg*
  • Anonym (nätopia)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:23:21 följande:
    Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!
    Jag har också varit med om killar som inte tyckt om ngt jag skrivit eller helt enkelt misstolkat det  och direkt skickat ett mail med ngn mening i stil med " vi passar uppenbarligen inte ihop så tack för mig".   Detta måste vara extremt stingsliga killar och såklart LIVRÄDDA.  Jag har dock varken engagemang tid eller lust att bry mig om sådana. Det är uppenbarligen deras förlust.

Jag skulle dock direkt avsluta kontakt med någon som ivrigt vill se fler bilder.  Jag söker inte ett utseende och vill bara träffa en man som har tillräckligt med självförtreoende för att tycka om mig med mitt utseende.  Jag har en ansiktsbild i presentationen. Jag ser iofs ganska bra ut på den, men bortsett från det, så tycker jag att det räcker med att visa att man inte är skitful, om ni förstår vad jag menar.  Jag känner samma inför killarna.  Jag behöver bara se att han ser ngtlunda normal ut, sedan är jag nöjd med det till dess att vi ses.

Tyvärr är det väldigt många män som i första hand söker ett utseende. Jag vill inte ens lust att ordna barnvakt för att träffa killar som visar sig i slutändan bry sig mer om utseeendet än mig som person (vilket jag tror har varit fallet vid flera dejter, tyvärr).
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 12:41:13 följande:
    Jag skulle dock direkt avsluta kontakt med någon som ivrigt vill se fler bilder.  Jag söker inte ett utseende och vill bara träffa en man som har tillräckligt med självförtreoende för att tycka om mig med mitt utseende.  Jag har en ansiktsbild i presentationen. Jag ser iofs ganska bra ut på den, men bortsett från det, så tycker jag att det räcker med att visa att man inte är skitful, om ni förstår vad jag menar.  Jag känner samma inför killarna.  Jag behöver bara se att han ser ngtlunda normal ut, sedan är jag nöjd med det till dess att vi ses.

Tyvärr är det väldigt många män som i första hand söker ett utseende. Jag vill inte ens lust att ordna barnvakt för att träffa killar som visar sig i slutändan bry sig mer om utseeendet än mig som person (vilket jag tror har varit fallet vid flera dejter, tyvärr).
    Jag tycker att en ansiktsbild och en helfigursbild är ganska rimligt att ha i profilen. Men det är min åsikt.
  • Mandarina
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 11:46:45 följande:
    Det värsta som finns är killar man varit på flera dejter med som säger att de gärna träffas igen o sen när man hör av sig så svarar de inte... Att de inte bara säger att de inte vill ses, hur svårt kan d va??
    Hur många dejter rör det sig om då? Alltså hur många gånger har ni träffats?
  • Glädje58

Jag har själv inte kommit igång med att annonsera än, men har hört en del från vänner. Jag får känslan av att de flesta killar på nätet bara vill knulla. En vän till mig få helt otroliga svar från killar, skicka bilder på dig i bara trosorna, vi kan väl träffas redan ikväll (lördagkväll) osv... Det är sorgligt, men bara att inse att det ser ut så.

Frågan är om det är de oseriösa killarna som spannar ner marknaden, som förstör för de få vettiga som ändå finns där ute. Det är ju självklart att en kille som bara vill ha ons gör massutskick. En på tjugo trettio nappar säkert.

• Mandarina

Måste berätta en liten rolig detalj om min erfarenhet sedan jag började nätdejta...
    Jag har sett flertalet killar som jag känner igen sedan tidigare, som ex gick i sammaskola/hade samma hobby osv.. och nästan alla dessa killar jag känner igen sedan tidigare är killar som det liksom är "något fel på" ( sorry låter tsaskigt att säga så men det e sant ) eller va skumma/konstiga på nåt sätt. Och jag tänker, stackars tjejer som råkar ut för dessa typer och killar... eftersom man känner dom lite sen innan o vet hur dom är/beter sig osv..
    Å så tänker man oxå att tänk om man själv råkar ut för en sån typ ... jag går mkt på känsla, och hur han lagt upp sin presetntation och framför allt förmågan att skriva och vad han skriver till mig... tycker mig nästan redan på presentation kunna utläsa vad det är för människa bara genom sättet/orden han skriver på....

• Glädje58

Visst är det så att det finns många idioter där ute. En del går att klassa som idioter/psykopater direkt när man ser deras foto. Två som min vän hade kontakt med och fick problem med kunde jag direkt förutse att att det skulle inträffa. Det räckte med att se deras ögon, deras blick.

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)