• weasley

Syjunta för gravida!

elinsc skrev 2013-07-21 23:39:32 följande:
    Gillar huvklänningen skarpt! (det andra också såklart)
    Funderar på att göra något liknande till min herre.. Vad är det för mönster du använt?

Ottobres "Little elephant", förra numret (3/13? Tror jag..) Finns ju en liknande fast huvtröja också med liten ärm, det blir nästa projekt. Du får gärna komma och rita av mönster om du vill, har köpt tre för jag orkade inte vänta på att de skulle bli lediga på bibblan..
  • weasley
    Kickioh skrev 2013-07-22 23:03:57 följande:
    Superfint alltihop weasly! :) Ååh vad jag önskar nu sen man fick barn att jag var duktigare på att sy! Har alltid varit en träslöjdare annars men nu faktiskt börjat sy lite och det är lika spännande varje gång :P

Bara att sy sy sy! Jag var också träslöjdare, tyckte det var så tråkigt med alla tvång på skolan (måste sticka, måste sy ett plagg, måste måste alla tråkiga saker). När jag blev stor och fick bestämma själv blev det mycket bättre :)
  • weasley

Blev ett par snabba harembrallor i storlek 68 (för stort D:) och en ekologisk bitring! Ringen beställde jag, sen sydde jag "öronen" - ena sidan är ekologiskt tyg och andra är plastad frotté. Bra att tugga på!

• weasley
    Booshiboo skrev 2013-07-27 16:27:54 följande:
    Var är ringen ifrån och vilket material är det weasly?

Köpte på etsy och materialet är trä :)
  • weasley
    aprilbebisen skrev 2013-07-29 11:46:29 följande:
    Var köper ni "knapparna" som sitter på bodys osv? 

Etsy! Dock inte från mrwalrus elelr vad hen heter, de har för korta tänder..
  • weasley

Det här.. DET HÄÄÄR! Så här vill jag att alla kläder ska se ut, alltid. Så jävla nöjd :D

• weasley

Blev ett par haremyxor av en gammal kjol! (tycker det är lite tyst här i tråden så jag jobbar på återupplivning).

• weasley
    aprilbebisen skrev 2013-08-09 08:41:13 följande:

Jätte snygga. Jag har oxå tänkt på att göra haremsbyxor. Vart hittade du mönstret eller gjorde du det själv?

Jag använder ett från Ottobre nummer 1/2011
  • weasley
    Almina skrev 2013-08-29 09:42:38 följande:
    Jag undrar om någon har tips på bra tryckknappar (och verktyg för att få fast dem) till bebiskläder. Vilken storlek ska man använda? Var köper man dem billigast?

Jag köpte en prymtång på bibbis textil, sen köper jag tryckknappar på etsy. Finns billigt där i många färger!
    Dock fick jag "modda" tånginsatsen lite med tandpetare (pryms knappar är 10 mm, de på etsy är 9 mm) men det funkade jättebra. 
  • weasley
    Almina skrev 2013-08-29 12:26:41 följande:

Tack för tipsen! Vilken säljare köper du av på etsy? Vad kallas knapparna på engelska?

Jag köper mina här: https://www.etsy.com/shop/Colorsnaps

Såg att Stormorsan länkade till mrwalrus2009-butiken, den rekomenderar dock inte jag.. Deras knappar har jättekorta tänder så jag får typ fast var fjärde om jag har tur. men det beror kanske på hur många vik etc. man gör. 
Svar på tråden Syjunta för gravida!