• weasley

Syjunta för gravida!

Blixtlås skrev 2013-09-05 10:10:07 följande:
    Tulip79: det tyget hade mina småbrödrar till sängkläder. Snacka om nostalgi

En liten fråga! Jag ska sy en babywrapper till bilstolen, var på Ikea och fyndade fleecefiltar och undrar om det blir för varmt att sy med dubbel fleece istället för en fleece och ett bomullstyg? Ikeas filtar är ju inte jättetjocka... Men vill ju samtidigt inte riskera att det blir för varmt?

När ska den användas (alltså är barnet fött och den ska användas typ nu eller kommer barnet senare)?
    Jag hade ett lager fleece och ett lager jersey på min vilket jag tyckte blev lagom, och då kom hon i mars.. Men är det för mitt i smällkalla vintern hade jag lätt tagit två lager fleece!
    Sen behöver man i för sig inte klä på 18 lager kläder under, om man bara ska till till exempel affären eller så så tog vi inte på overall utan bara knölade in henne i wrappern + mössa och vantar.  
  • weasley
    gröna L skrev 2013-09-16 17:05:11 följande:
    Hörni, jag tänkte kolla om det finns intresse i den här tråden för en facebookgrupp på samma tema? Det blir mer överskådligt, lättare att hitta igen saker och lättare att posta bilder. Vad tycker ni?

Finns redan! sök på gruppen "vi sytokiga" :)
  • weasley

Oj här har jag inte kikat in på länge, dags för mina sybidrag från den gångna veckan :)

• weasley
    katja1 skrev 2013-12-04 16:14:33 följande:
    Så sött pepparkakstyg! Har du ritat mönstret själv? Hur stor är den? Vill också sy klänningar/tunikor men orkar inte med knappar, funkar kanske med vanligt halshål bara man gör det rätt stort? Mina barn drar 62/68 nu.

Jag har inte gjort mönstret, det är ett något modifierat Ottobremönster.. Denna är i storlek 80, dock blev armarna på tok för långa! Får åtgärda det en annan dag.

Jag älskar tunikor och klänningar, tycker det är jättekul att sy. Faktiskt mindre krångligt än bodies tycker jag :)
    Den här drar man ju bara över huvudet också så inga knappar behövs, jag gör oftast så på mina och har gjort sen skruttet var bara någon månad.

• weasley

Nu var det ett tag sen jag sydde, men blev ett litet set till en vän idag!

• weasley

katja1 skrev 2014-01-16 12:03:24 följande:
    Weasley kan jag få bli din vän? 😍

Självklart, jag gillar vänner :D Haha

AnnaGreta 378 skrev 2014-01-16 20:49:34 följande:
    Samma här! Vilka finfina kläder! Var kommer det söta igelkottstyget ifrån?

Kottetyget kommer från Memba design, finns även i grönt.. Funderar på om jag kanske måsta köpa det också..

Svar på tråden Syjunta för gravida!