• weasley

Syjunta för gravida!

Här finns en tutorial på bilstolsfilten, antar att man inte kan slä'nga ut ett mönster eftersom att många bilstolar är så olika.. http://www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html?m

Ska själv ge mig på denna i veckan faktiskt! Idag sydde jag ett spjälsängsskydd, det tråkigaste jag någonsin gjort tror jag.. Men nu är det i alla fall klart så man kan få göra något annat istället.  

• weasley
    dagdrömmare skrev 2013-02-17 19:41:48 följande:
    Tack weasley =)
    Gjorde du ett vanligt babyskydd eller nått extra?
    Vi hade spöketlaban docker till våra babyskydd och dem älskar jag men själva skyddet krympte i tvätten och sen riktigt trist ut så det får bli att sy eller köpa nytt till nästa bbis
    Ett vanligt hederligt bara, grönt med vita prickar.. Men nu i efterhand inser jag att det inte var värt den nedlagda tiden när man hade kunnat köpa ett! Nåja, det blev ju fint om inte annat, haha! Lägger upp en bild sen när jag fäst knytbanden på det tänkte jag :) 
  • weasley

Nu har jag tagit en bild på spjälsängsskyddet också (babynestet som jag sydde för någon månad sen fick smyga med igen, annars såg det ju så tomt ut..)

Nu är det bara bebisen som saknas! Hade tänkt försöka hinna sy en mobil, babyskyddsfilt samt en såndär grej man har hängandes i vagnen med lite fina saker på innan hen pluppar ut om två veckor.. Kanske lite mer kläder också, det borde man ju hinna tycker man Glad

• weasley

Tack så mycket Yarrow! Jag tycker gott du kan slänga upp någon bild, alltid kul att se vad folk håller på med! Glad

Nu har jag även lyckats göra en filt till babyskyddet, gjorde dock inte någon "luva" utan bara som en vanlig filt så får man vila lite som man vill. Vet ju itne riktigt hur det komemr bli med bebisen i stolen heller, hur allt kommer passa och så vidare.. Här fick min tjocka katt återigen agera bebis.

Var lite svårt att få färgerna på bild, men det är i alla fall lila fleece på insidan (färgen stämmer ganska bra på den) och så är det ljusblå/röd-randig jersey på utsidan. 

• weasley

Haha ja, hon är väldigt medgörlig, får ofta klä upp sig fint i mina senaste bebiskreationer Skrattande
    Jag tackar hennes hundmentalitet för det, hon sitter stilla tills man är klar och sen går hon, superpraktiskt.

Jag var i valet och kvalet om mellanlägg men valde att låta bli. Visst, jag får en marsbebis, men tänker att bebben får ha overall under filten ändå så kan man liksom vika ut filten om man är inne på en affär eller liknande så ungen slipper brinna upp, och så kan man slå in den i paketet om det är kallt i bilen eller sådär..

• weasley

Dagens pyssel blev en body och ett par små byxor! Har inte gett mig in i byxpysslandet förens nu och ja.. De blev faktiskt inte så jättebra (men det syns inte på bilden). En nål hoppade loss när jag sydde fast midjemudden så de är lite sneda, inget som kommer störa så mycket när de sitter på bebisen dock.. Men ja, får träna på fler byxor helt enkelt!

• weasley

Dagdrömmare : just de två tygerna är från ohlssons tyger :)

Elinsc: är lite avundsjuk på ditt bruna klövertyg, det var slut hos oss haha. Men superfina kläder verkligen!

• weasley

Dagdrömmare : just de två tygerna är från ohlssons tyger :)

Elinsc: är lite avundsjuk på ditt bruna klövertyg, det var slut hos oss haha. Men superfina kläder verkligen!

• weasley

Jag brukar låna Ottobre-tidningar på biblioteket eller rita av en body/byxa/tröja som finns hemma som har fin modell :)

• weasley
    jmynt skrev 2013-02-25 08:42:13 följande:
    Ja de är sydda i slt. 50 och de små har ju inte så långa ben då men enligt bilden så ska de vara hellång iaf. men som sagt vi får väl se när lite väl är här :) Nu håller jag på med en omlott-bodysom jag tänkte använda mudd till istället för snedremsa, men unrade lite om man ska sträcka mudden nåt när man syr som man gör med byxor o liknande?

Jag använder bara mudd som kantremsa och jag läste någonstans (tror det var i ottobre-tidning) att man ska använda 75-80% längd på mudd-tyg (alltså längden på ytan det ska täcka * 0.75 eller 0.80) vilket jag följt och det blir jättefint.
Svar på tråden Syjunta för gravida!