Syjunta för gravida!
Lycka till nu då. Kan ju bli när som för dig =) vet du vad det blir?
Tack! Nej det vet vi inte, blir en liten överaskning

Nu mina damer och herrar har jag gjort en hög med aminingsinlägg, tycker det gick jättesmidigt och jag har faktiskt gjort en liten tutorial för den som är intresserad! Här kommer den:

1. Rita ett mönster att gå efter. Jag använde en CD-skiva som mall, prickade ut mitten och gjorde ett litet "veck" som ni ser. Detta för att inlägget ska bli lite mer rundat i slutändan istället för helt platt, men det funkar nog utan också om man inte vill ha det.
2. Rita av och klipp ut delarna, jag tog med lite sömsmån, men det beror på hur stora man vill ha dem. Mina inlägg består av två lager fleece, så kom ihåg att det går två bitar per inlägg!
3. Sy ihop det lilla vecket.
4. Klipp bort överflödigt tyg vid vecket så att det inte blir så tjockt och klumpigt.
5. Lägg ihop delarna två och två med vecken mot varandra (jag körde hälften vitt och hälften beige, mest för att jag hade så lite vit fleece kvar, men man gör ju som man vill så klart!)
6. Overlocka ihop delarna (går säkert precis lika bra med sicksack eller raksöm om man inte har en overlock).
KLART! Så här blev det färdiga resultatet. Jag borde ha bytt till en ljusare tråd i overlocken, men jag orkade verkligen inte haha! De ska ju ändå vara innuti en BH så utseendet blev inte prioritet ett just idag.