• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • LillfisenE

Jag har ett på tossor. Gjort dem i fleece och i fleece/vadd/jersey.
    Kan jag få din mail så kan jag skicka

• CammieTroll
    LillfisenE skrev 2013-01-31 13:40:08 följande:
    Jag har ett på tossor. Gjort dem i fleece och i fleece/vadd/jersey. Kan jag få din mail så kan jag skicka

Skickade inbox till dig!!!! Tack så jätte mkt
  • Trolliss

Någon som har tips på bra mönster på byxor och bodys? Har en kille som är ganska lång och smal. 

• weasley
    Trolliss: ett tips är att rita av en body som sitter bra och använda som mönster (om du inte hittar någpt fysiskt mönster vill säga).
  • soff82

Tack för all inspiration i tråden. Ska försöka bidra med några av mina pyssel efter tre veckors sjukskrivning. Aldrig lagt in bilder från iPaden innan.

Virkad giraff
  • soff82

Eh, gick ju sådär. Laddade flera bilder, men ingen kom med. För göra som vanligt med datorn om en stund då, suck. Nybörjare på att sy, men ännu mer nybörjare på att lägga upp bilder

• Sonrisa

Är det någon som vet var man kan få tag på såna där fästen/krokar eller vad man ska kallade dem, som man hänger upp barnvagnsmobiler i? Eller har ni som gjort mobiler till barnvagnen tagit en gammal och använt krokarna till den?

Man kan ju såklart fästa med säkerhetsnålar eller vad som helst, men det är ju smidigare med såna där krokar i plast, så att man lätt kan ta av mobilen.

• trz

Var det inte någon som brukade använda såna där ringar man har till duschdraperi?

• Sonrisa
    trz skrev 2013-02-01 17:30:28 följande:
    Var det inte någon som brukade använda såna där ringar man har till duschdraperi?
    Mhm! Smart! Fast jag har iofs inga såna heller... Men det kanske man kan hitta i nån vanlig affär nånstans. :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!