• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • abinito
    Sara1985 skrev 2013-01-27 17:52:45 följande:
    Lägger upp en bild på det jag har sytt till den kommande bebisen. En lekfilt i lapptäcksteknik och en hängförvaring till badrummet. Båda blev helt klart över förväntan. Fick god handledning av min kära mamma.Här är förvaringen på plats. Och katten har hittat sin favoritsovplats...

Superfina :)
  • Samunotis
    Sara1985 skrev 2013-01-27 17:52:45 följande:
    Lägger upp en bild på det jag har sytt till den kommande bebisen. En lekfilt i lapptäcksteknik och en hängförvaring till badrummet. Båda blev helt klart över förväntan. Fick god handledning av min kära mamma.

Välgjorda!
  • kela81

Sara1985: vad fina!

Jag har insett att jag måste börja sätta fart med alla mina sy och pyssel projekt till kommande lillasyster snart, vecka 23 nu och fogarna gör ont och karpaltunnelsym´ndromet har börjat visa sig, så ska jag klara av alla punkterna så gäller det att sätta igång nu
    Detta står på min "att göra" lista när det gäller hemma pyssel
    Babynest
    virka klart babyfilten
    spjälskydd
    ett set med sängkläder
    mobiler till säng och skötbord
    "lek" filt till golvet
    blöjförvaring till skötväskan
    filt till babyskyddet
    cocoon

*phu* har en del att göra med andra ord

Nån som vet hur man virkar ett sånt "babybo/cocoon"? Är så fint att ha till fotografering men har ännu inte hittat nått möster.

Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
  • Jess25

Hej,hej tjejer..

Så himla fina grejer ni alla har gjort.. Jag har inte sytt en endaste liten grej än.. Är väldigt trött fortfarande så har inte haft nån ork att starta igång nåt projekt än.. men NU tänkte jag börja så smått med ett spälskydd.

Någon som sytt ett och har tips på hur man skall göra? Vad använder man som fyllning tex?

• CammieTroll

Jess25: jag har sytt om ett gammalt spjälsängsskydd... Jag hade ett vitt tråkigt som jag bara sydde överdrag till. Så använde de gamla skyddet fast med nytt överdrag bara. Så har du nått skydd redan så sy bara överdrag, blir som nytt :)

• JohannaS03

Så har jag äntligen gjort färdigt nånting så jag kan lägga upp bilder...

Först en liten tröja som jag stickat till typ alla jag känner som fått barn och alla tycker de är jättebra! Så några såna ska jag fixa...

Och så lapptäcket...

Svar på tråden Syjunta för gravida!