• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Jess25
    CammieTroll skrev 2013-01-28 19:43:01 följande:
    Jess25: jag har sytt om ett gammalt spjälsängsskydd... Jag hade ett vitt tråkigt som jag bara sydde överdrag till. Så använde de gamla skyddet fast med nytt överdrag bara. Så har du nått skydd redan så sy bara överdrag, blir som nytt :)

Ja jag har ett gammalt, så får väl göra om det då kanske..
    Hur gjorde du med snörningen, sydde du fast nya på överdraget? Och hur gjorde du med själva öppningen. Man kanske bara kan sy ihop det för hand, eller sätta tryckknappar kanske..
  • CammieTroll

Jess25: jag sprättade bort snörpningen på de gamla men först markerade jag med en penna på de nya överdraget vart snörena skulle sitta. Sen sydde jag dit dom med maskinen och även öppningen har jag för mig om att jag sydde med maskinen så det är helt nytt allt eller vad man ska säga. Hoppas du förstår.

• hyschad

Jag skulle vilja ge mig på att sy lite bodys till lilltjejen här hemma men det har inte blivit av då jag inte har någon sådandär mojäng till att sätta fast tryckknappar. Vad heter de och någon som har tips på vart man får tag på en som är bra?

• weasley

Tror du menar Prymtång, jag köpte min tokbilligt på ebay (de i svenska butiker var dyra i jämförelse, "Press Snap Fastener Pliers" hette den jag köpte där).

• Enevighet

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp, håller på och syr ett babynest men när jag nu ska sy fast vadden (syr ett nest som sitter ihop både botten och "korven" så liksom drar sig tyget... Och sömmen blir alldeles spänd.. Jag är verkligen ingen expert på detta!!! Men hade så gärna vela klara detta :) har ni några tips? Kan det vara fel pressarfot, fel nål, fel stygn? Jätte tacksam för hjälp :)

• Aileen Allannah
    JohannaS03 skrev 2013-01-28 21:21:21 följande:
    Så har jag äntligen gjort färdigt nånting så jag kan lägga upp bilder...

Först en liten tröja som jag stickat till typ alla jag känner som fått barn och alla tycker de är jättebra! Så några såna ska jag fixa...

Och så lapptäcket...

Du har ingen beskrivning till tröjan? Såg hyfsat enkel ut? Superfint lapptäcke!
Svar på tråden Syjunta för gravida!