• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • piffsmile

Jag tog ett gammalt mysigt örngott och klädde ena insidan med plastad frotté (samt "fällde ut" fliken så att det skulle bli tillräckligt långt). Det har vi använt som "örngott" på hela babynestet så att dottern aldrig ligger direkt i babynestet. Bara att ta av örngottet o tvätta när det behövs! Visst, då ser man aldrig tyget som babynestet är gjort av men jag hittade ändå inget tyg jag blev nöjd med

• LettieHatter

Tack weasley för länken, har letat efter den tutorialen! 

Har ni några förslag på vad man kan göra av en spillbit trikå och två stora spillbitar fleece? Gjort en body i trikån redan. 

• Hickstead
    LettieHatter skrev 2013-01-26 10:56:45 följande:
    Tack weasley för länken, har letat efter den tutorialen! 

Har ni några förslag på vad man kan göra av en spillbit trikå och två stora spillbitar fleece? Gjort en body i trikån redan. 
    dreglisar?
  • CammieTroll

Någon som har bra beskrivning/mönster på tossar/tossor?

Dregglisar är bra att göra på spillbit även näsduksfodral funkar med.

• Yarrow

Vilken inspirerande tråd. Här hoppar jag in och hoppas på lite inspiration till mina kommande projekt:

Ska bland annat sy:
    Sängkläder till spjällsäng, vagga och vagn.
    Filt till vagn
    Mobil till ovanståeende.
    Skötväska.

Någon här som har sytt en skötväska och har några bra tips? :D

• Sara1985

Lägger upp en bild på det jag har sytt till den kommande bebisen. En lekfilt i lapptäcksteknik och en hängförvaring till badrummet. Båda blev helt klart över förväntan. Fick god handledning av min kära mamma.

Här är förvaringen på plats. Och katten har hittat sin favoritsovplats...

Svar på tråden Syjunta för gravida!