• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Diabetikern Jojo

Weasley - Har du bara muddtyg i halsringningen på din body eller har du tryckknappar någonstans med? Jag har också gjort vissa av mina med olika tyg på ärmarna och bodyn men dina är så fina när ärmarna går ända in till halsen!

• Namine

Detta har jag roat mig med i helgen när mannen var borta. :D

Målade även om denna som var blodröd från början. nu ska jag bara sy en dyna till den så är det klart.

• weasley
    Diabetikern Jojo skrev 2013-06-02 12:37:55 följande:
    Weasley - Har du bara muddtyg i halsringningen på din body eller har du tryckknappar någonstans med? Jag har också gjort vissa av mina med olika tyg på ärmarna och bodyn men dina är så fina när ärmarna går ända in till halsen!

Det är bara mudd, jag tycker det funkar får vår bebis är inte så kinkig med att dra över huvudet.. Men man kan ju sätta knappar i ena axeln eller så :)
    Jag gillar också den här modellen, den kallas för raglan (raglanärm), sitter superbra faktiskt. Gör nästan bara sånna numera, det är bra rörelsefrihet i dem. 
  • Ampellilja
    weasley skrev 2013-05-30 21:43:34 följande:
    Kvällens pyssel: En body och en napphållare:

vad har du köpt knäppet till napphållaren någon stans?
  • engladprick

tusen frågor ;)

såhär står det om muddtyget jag nämnde i senaste inlägget:

94% bomull och 6% lycra. 
    Bredd 65cm*2 (totalt 130cm), fyll i längd nedan. 

Detta tyg kan du beställa i jämna decimetrar.
    90:-/m

är det ett "band" på 2 cm bredd eller va!? eller är bredden 130 cm men delad på två tygstycken...?
    förvirring såhär på kvällskvisten ;)
    för om tyget är 130 cm brett räcker ju 0,5 meter rätt långt ;) 
  • Diabetikern Jojo

Engladprick - När jag beställde muddtyg från jofotex så var det som en tub - alltså satt tyget ihop i båda sidor! Så hade man klippt det på längden och lagt ut det så hade det väl varit 130cm sammanlagt på bredden! Har inte beställt muddtyg från jny så vet inte hur deras ser ut!

• Diabetikern Jojo

Weasley - Jag har gjort mina mönster genom att rita av bodys jag har köpt så får se om jag kan få ihop ett liknande mönster! Men halsringningen ser lite större ut än om man har tryckknapp så jag får fila på det - får se om jag hittar en sådan modell här hemma! ;)

Svar på tråden Syjunta för gravida!