• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jmynt

Igår lyckades jag få till två par kortbyxor och två linnen till blivande storebror. Har även köpt material till myggnät till vagnen och bilstolen samt till sänghimmel till babykorgen. Utöver det har det den sista tiden blivit två filtar till bilstolen, en vanlig filt, tre gosekaniner (de stora barnen ville också har när jag sydde till bebisen), en snuttefilt och så har jag klätt om babykorgen. 

Bilder kommer senare.  

• Fjärilspirr
    Liama skrev 2013-06-08 17:39:26 följande:
    Lite nysytt till bebisen. Ett lapptäcke till vagnen och en amningskudde.

Vilket fint tyg på amningskudden ;) Vart har du köpt det?
  • Diabetikern Jojo

Nu har våra töser blivit 5 månader och dem snurrar och vänder sig och tränar krypteknik - den ena kommer sakta men säkert framåt och den andra snabbt bakåt! ;) Vi har haft en madrass på golvet men nu när dem tar sig nedför kanten hade velat ha en lekfilt istället! Vad ska jag ha för fyllning? Eller ska man lägga i ett täcke? En väldigt tunn skummadrass?

• faglin
    Diabetikern Jojo skrev 2013-06-10 12:28:17 följande:
    Nu har våra töser blivit 5 månader och dem snurrar och vänder sig och tränar krypteknik - den ena kommer sakta men säkert framåt och den andra snabbt bakåt! ;) Vi har haft en madrass på golvet men nu när dem tar sig nedför kanten hade velat ha en lekfilt istället! Vad ska jag ha för fyllning? Eller ska man lägga i ett täcke? En väldigt tunn skummadrass?

Jag gjorde ett stort lapptäcke åt sonen. Annars finns ju sådana där lekmattor man bygger ihop som pussel.
  • engladprick
    Diabetikern Jojo skrev 2013-06-07 23:55:05 följande:
    Engladprick - den översta ser ut såhär på min maskin:
    | | |
    | | |
    | | |
    tack får kolla om jag har en sådan symbol :D
  • engladprick
    Liama skrev 2013-06-08 17:39:26 följande:
    Lite nysytt till bebisen. Ett lapptäcke till vagnen och en amningskudde.

fint lapptäcke! 
    har du någon "fyllning" i ? 
Svar på tråden Syjunta för gravida!