• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jmynt
    weasley skrev 2013-05-20 11:57:26 följande:
    jmynt - det här mönstret använder jag till mina dregglisar, tycker det blev jättebra (fillar att de ser ut som scarfs och inte bara haklapp liksom). Jag gjorde mina utan sömsmån för de är ganska stora..
    darlingdearesthome.blogspot.se/2011/09/monste...
    Tackar tackar!! I morgon ska jag massproducera ;)
  • Diabetikern Jojo

Jag behöver lite hjälp av er som sytt egen skötbädd!

Jag tänkte sy sömmar som underlättar vikningen - ska jag sy dem genom hela eller endast genom bakstycke och fleece? Går det bra att sy genom vaxduken?

• weasley

Efter mycket om och men, trassel, ilska och till slut en helomvändning på mönstret så blev den klar! Rn liten hattifnattkompis i fickan också som hänger fast i ett band (men går att ta loss om man vill).

• Namine

babynest nummer två. denna var dock till en kollega som ville ha ett :D

• Hemmeline

Äntligen har vi fått till en liten i min mage så nu kan jag med glädje dyka in här!

Weasly, så fin hattifnatten var, superbra idé!

Här är mitt senaste alster, en presentbeställning från en kompis.

• katja1

Har sytt två solskydd till vagnen. Var lite klurigt att få det rätt och är inte helt nöjd men det får duga. Ska byta ut ringarna mot mindre så blir det mindre glipa upptill. Skyddar i alla fall bra mot sol och släpper ändå in luft. Tyckt att andra solskydd/gardiner täppt till för mycket så det blir för varmt därinne så därför ville jag prova mig på en sån här modell. Nertill är det en stålvajer som håller formen. Tyget är dubbelt och det undre tyget är tätt vävt så borde vara rätt bra UV-skydd.

• Namine

Lekmattan är äntligen klar. så nu är alla kanter fixade och tryckknapparna är på så man lätt får av den och kan tvätta.

• Fjärilspirr
    Hemmeline skrev 2013-05-25 07:23:31 följande:
    Äntligen har vi fått till en liten i min mage så nu kan jag med glädje dyka in här!

Weasly, så fin hattifnatten var, superbra idé!

Här är mitt senaste alster, en presentbeställning från en kompis.

Grattis till dig Hjärta

Jättefin tröja, är den sydd i vävt tyg? Tror jag ska försöka mig på något liknande, kan ju vara svalt o skönt i sommar ;) 

Vilka fina saker alla gör, är så roligt att se ;) 

• Hemmeline

Tack Den är sydd i vävt tyg, svärmors gamla 70-tals lakan faktiskt Mjukt och sannolikt svalt med. Väldigt okomplicerad att sy med. Tänkte att jag skulle försöka göra en som är hel fram och med fickor och knappar bak samt ett par matchande byxor!

Är verkligen så kul att sy till småttingar, alla projekt blir ju klara snabbt och det mesta blir ju väldigt sött!

Fjärilspirr skrev 2013-05-25 21:49:51 följande:
    Grattis till dig Jättefin tröja, är den sydd i vävt tyg? Tror jag ska försöka mig på något liknande, kan ju vara svalt o skönt i sommar ;)  Vilka fina saker alla gör, är så roligt att se ;) 

• Fjärilspirr
    Hemmeline skrev 2013-05-25 22:21:11 följande:
    Tack Den är sydd i vävt tyg, svärmors gamla 70-tals lakan faktiskt Mjukt och sannolikt svalt med. Väldigt okomplicerad att sy med. Tänkte att jag skulle försöka göra en som är hel fram och med fickor och knappar bak samt ett par matchande byxor!

Är verkligen så kul att sy till småttingar, alla projekt blir ju klara snabbt och det mesta blir ju väldigt sött!

Glad måste prova

Svar på tråden Syjunta för gravida!