• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • HannaS83

Jag kanske ska ge mig på babynest först då, håller på att leta upp fina tyger, om ett par veckor vet jag ( förhoppningsvis) vad det blir för sort denna gång och då kan jag kanske välja tyg lättare. Lappteknik är så fint, har klippt lite bitar från tyger jag använt och tänkte nån gång göra ett lapptäcke med, men det är nog inget för nybörjare!

• faglin
    HannaS83 skrev 2013-05-19 23:06:28 följande:
    Jag kanske ska ge mig på babynest först då, håller på att leta upp fina tyger, om ett par veckor vet jag ( förhoppningsvis) vad det blir för sort denna gång och då kan jag kanske välja tyg lättare. Lappteknik är så fint, har klippt lite bitar från tyger jag använt och tänkte nån gång göra ett lapptäcke med, men det är nog inget för nybörjare!

Jodå! Jag gjorde ett lapptäcke det första jag gjorde. :)
  • jmynt

Jag har med förskräckelse upptäckt att jag absolut inte får sy mer i stl.50/56 räknade och sorterade alla de minsta kläderna igår och kom fram till att det finns 43 hela ombyten och utöver det: 7bodysar, 6 knyttröjor, 7 varmare tröjor, 4 byxor med fot, 2 byxor utan fot, 9 pyjamaser (det hade jag ju tänkt sy ett par), 7 sparkdräkter och en massa småkläder som blöjbyxor strumpor tossor mm.

Jag funderar på om jag kanske ska plocka ur några saker och klippa sönder till mönster men  om jag sy efter dem så blir det ju inte mindre kläder ändå =)  Snacka om i-landsproblem....

Men en sak jag inte har är dreglisar, någon som har tipps på mönster till det? Kanske även ska sy lite fler blöjbyxor det brukar gå åt en del ju, vill gärna ha mönster till detta också om någon vänlig själ har det...    

• Diabetikern Jojo

Jag vill sy shorts som ser ut lite såhär som på bilden från Kappahl (ballong-aktiga) fast i trikå och med mudd! Mudden är ju lite lättare att ta ut mönster på men hur ska jag göra med det andra? Ska jag bara rita av ett par byxor och sedan bredda dem i sidorna eller bredda "i båge" om ni förstår hur jag menar!?

Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • jmynt
    Diabetikern Jojo skrev 2013-05-20 11:02:11 följande:

Jag vill sy shorts som ser ut lite såhär som på bilden från Kappahl (ballong-aktiga) fast i trikå och med mudd! Mudden är ju lite lättare att ta ut mönster på men hur ska jag göra med det andra? Ska jag bara rita av ett par byxor och sedan bredda dem i sidorna eller bredda "i båge" om ni förstår hur jag menar!?

Rita av ett par vanliga byxor och bredda hela benen en aning, sen är det bara att fålla o dra i resår.
  • Diabetikern Jojo
    jmynt skrev 2013-05-20 11:08:44 följande:
    Rita av ett par vanliga byxor och bredda hela benen en aning, sen är det bara att fålla o dra i resår.

Tack! Glad
  • Diabetikern Jojo
    weasley skrev 2013-05-20 11:57:26 följande:
    jmynt - det här mönstret använder jag till mina dregglisar, tycker det blev jättebra (fillar att de ser ut som scarfs och inte bara haklapp liksom). Jag gjorde mina utan sömsmån för de är ganska stora..
    darlingdearesthome.blogspot.se/2011/09/monste...

Vilken bra modell! Jag har gjort mina liknande men utan att övre tyget är större för jag visste inte hur jan skulle få ihop det! Flört
  • weasley
    Diabetikern Jojo skrev 2013-05-20 13:21:55 följande:

Vilken bra modell! Jag har gjort mina liknande men utan att övre tyget är större för jag visste inte hur jan skulle få ihop det! Flört

Det är superbra, hade inte heller någon aning om att bakstycket skulle vara större förän jag hittade det här.. Men det ser jättebra ut, det liksom ligger bra kring halsen då så att ungen inte bara kräks förbi dregglisen och in under den, haha!
Svar på tråden Syjunta för gravida!