• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tirja
    weasley skrev 2013-05-17 11:36:53 följande:
    Påbörjade ett dregglismaraton till vår kräkbebis, blev fyra igår kväll och lär bli en hög till under helgen så vi klarar oss ett tag :p

Vart har du hittat de rosa fläckiga tyget! 
    Så läckert! 
  • weasley
    Tirja skrev 2013-05-17 23:46:55 följande:
    Vart har du hittat de rosa fläckiga tyget! 
    Så läckert! 

Det är ett återanvänt gammalt linne från Lindex (tror jag det var) så tyvärr går det inte att köpa :/
    Önskar jag hade mängder, hade velat sy kläder till fisungen av det! 
  • lalasmama

Venom: vilken söt liten bebis och fina saker du gjort! Tyget i nestet, med cupcakes vart har du köpt det? Jättefint!

• Tirja
    weasley skrev 2013-05-18 11:31:00 följande:

Det är ett återanvänt gammalt linne från Lindex (tror jag det var) så tyvärr går det inte att köpa :/
    Misstänkte nästan det ;)
    Förstår det, det va helt underbart. 
  • jmynt
    weasley skrev 2013-05-18 11:31:00 följande:

Jag har köpt likadant tyg som metervara, dock i en lokal tyg affär här i vimmerby, men det finns iaf som tyg också så leta på så kanske du hittar det nånstans.
  • HannaS83

Hej. Har varit inne här och tittat lite tidigare och blev så sugen på att sy nya bebis saker (är i v15 med 3de barnet) så jag gick och köpte en symaskin från Ikea! :) usch va bökig det var att installera. Men nu är den i gång och ett par kuddfodral färdiga, jag har ju inte sytt så mycket tidigare så börjar med inte så svåra saker :) men ska nog jobba upp till lite vimplar och en babynest iallafall! Var köper ni alla vackra tyger?! Jag köpte lite på Ikea men allt hade så stora mönster. Ville ha lite mindre mönster så man ser det.

• AnnaGreta 378
    HannaS83 skrev 2013-05-19 19:08:06 följande:
    Hej. Har varit inne här och tittat lite tidigare och blev så sugen på att sy nya bebis saker (är i v15 med 3de barnet) så jag gick och köpte en symaskin från Ikea! :) usch va bökig det var att installera. Men nu är den i gång och ett par kuddfodral färdiga, jag har ju inte sytt så mycket tidigare så börjar med inte så svåra saker :) men ska nog jobba upp till lite vimplar och en babynest iallafall! Var köper ni alla vackra tyger?! Jag köpte lite på Ikea men allt hade så stora mönster. Ville ha lite mindre mönster så man ser det.

Jag köper mest tyger på retrosidorna på facebook. Bebynest är jättelätt att sy!  Jag syr mest i lappteknik och vågar mej inte riktigt på kläder än.
Svar på tråden Syjunta för gravida!