weasley skrev 2013-05-24 22:06:33 följande:
Efter mycket om och men, trassel, ilska och till slut en helomvändning på mönstret så blev den klar! Rn liten hattifnattkompis i fickan också som hänger fast i ett band (men går att ta loss om man vill).
Sååå fin! Jag håller själv på med att knåpa fram ett mönster på en klänning - men det går långsamt! Vill göra den lite hängsle-aktig men sen vill jag ha något mer som du har lite spets på din! Jättefint!
Jag hade då liknande problem när jag skulle sy en bodysuit! Attans vad jag svurit och stuckit mig, tråden har trasslat sig, det har tagit sjukt lång tid och jag har fått ändra mönstret och sedan gjort en till! Den lila gjorde jag först med helt framstycke och helt bakstycke med "utfyllnadslapp" vid baken! Detta gick sådär även om den ändå funkar så när jag gjorde den blåa så är bakstycket två delar och det blev mycket bättre! Dessa är perfekta att ha när det är varma dagar - T-shirt och shorts i ett!
Testade att sy shortsen också - det gick superlätt men de blev inte så pösiga som jag hade velat men det kan jag justera till nästa gång men den blev inte mönsterpassningen så bra heller men det får väl också bli till nästa gång!