• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Victrix

Jag har inga barn ännu, men försöker för fullt :P. Gillar att sy så det har blivit lite bebisplagg. Förhoppningsvis får jag användning för dem själv eller blir det kanske presenter till andra som har den lyckan. Tycker det är väldigt kul att kika in i den här tråden och se vad ni gör för fina saker =).

• katja1
    Diabetikern Jojo skrev 2013-05-27 15:43:46 följande:

Vad bra det blev! Glad Så duktig du är!

Med tanke på det där med luftinsläpp så såg vi en mamma med vagn idag (soligt och varmt ute) som täckt över hela luckan vid suffletten med en fleecefilt som hon verkligen fäst tajt runt om så det såg knappt ut att komma in någon luft alls! Våra töser är ju så varma av sig redan innan så dem hade svettats nåt så fruktansvärt om vi hade gjort så! 
    Oj tack så mycket! :)

Usch! Sånt ger mig rysningar! Förutom att det ökar risken för PSD mår de ju inte annars bra instängda i värmen med dålig luft. Ser ofta barnvagnsgardiner (typ Kurtis) som täcker hela öppningen och man kan ju bara tänka hur bra luftcirkulation det är därinne...

• moruri
    Victrix : Dör verkligen för lejon outfiten!!!! Så himla fina!!!!!!!! :D
    Vart kommer tyget ifrån???????
  • moruri

Åh :( verkar inte finnas nå kvar, du har ingen liten bit över jag kan få köpa av dig??

• Victrix
    moruri skrev 2013-05-27 22:00:34 följande:
    Åh :( verkar inte finnas nå kvar, du har ingen liten bit över jag kan få köpa av dig??
    Tyvärr finns det inte en endast snutt kvar, köpte bara en halvmeter av det, tyvärr :/
  • moruri

Har gjort de nu! Ska efterlysa de, är ju så galet sött så jag bara måste hitta det!

• HannaS83

Är det någon som sytt en mjuklift? Det skulle jag gärna vilja ha! Jag har blivit super pysslig nu och syr så fort jag får chansen :) ska sätta up bilder om jag lyckas ta mig till datorn ikväll! Är ju nybörjare fortfarande men har lyckats producera ett antal vimlar ( älskar vimplar) blöjfodral och framsidan till ett litet lapptäcke! Har nästan slut på tyg nu. Dom har jätte fina elefanttyger på rea på jollyroom.se just föresten! Ska även bäställa molntyg därifrån till och göra sängkläder. Om ett par veckor vet jag vad det blir för bebis denna gång så försöker avvakta med tygköp tills dess... Men det är svårt ;)

Svar på tråden Syjunta för gravida!