• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Diabetikern Jojo

Äntligen avslutat 4 projekt! Först två body i stl 68 och sen en body och en bodysuit i stl 74! Jag har en röd bådy i stl 68 på gång också men spolarna tog slut så jag kan inte rulla upp den röda tråden - men den är ju förberedd så att det bara är att sy ihop den sen och sätta i tryckknapparna! Flört

Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • Cherub

Hej alla! Jag är ny här och blev så glad när jag hittade den här tråden för jag tycker mycket om handarbete i olika former. Erkänner att jag "syr/stickar/virkar hellre än bra", men det är så roligt! Och särskilt nu när jag väntar vårt första barn (BF 27/12-14, vecka 11 (10 + 4). Har beställt lite mönster på bland annat, sovpåse, åkpåse, skötväska, haklapp, bärsjal och något mer som jag inte kommer ihåg nu. Väntar ivrigt på att de ska komma hem i brevlådan. Jag brukar köpa tyger på Wahlman Textilimport i Gnarp. Att åka dit och besöka deras enormat stora tygaffär är en fröjd, men det går lika bra att beställa via deras hemsida

www.wahlmantextil.com/

Hittills har jag mest köpt tyger för lappteknik men jag tror att de har en massa andra tyger också som passar till bebiskläder och dylikt.

Ska bli kul att följa den här tråden och få lite ideér!

Må så gott allesammans!

• weasley

Fick ett par minuter över och sydde på muddar på de här harembyxorna, storlek 68 så är ett tag tills ungen kan ha dem.. Hon drar oftast 56 på byxor fortfarande fast hon är tre månader imorgon.. Lillrumpan.

• Cherub

Weasley, vilka jättefina byxor, och superfina färger! Har du klippt till dem på fri hand eller använder du mönster?

• weasley
    Cherub skrev 2013-06-05 18:34:17 följande:
    Weasley, vilka jättefina byxor, och superfina färger! Har du klippt till dem på fri hand eller använder du mönster?

Jag har kört på ett mönster från senaste Ottobre :)
  • weasley

Acko ch ve, nu har jag råkat beställa tyg.. Stackars stackars mig Cool 
    (tack skatteåterbäringen). Blev lite smått och gott från jofotex, sen har jag också förhandsbokat ett par jättefina tyger från Delatezz som ska dyka upp här i mitten på månaden!

• engladprick
    Diabetikern Jojo skrev 2013-06-05 14:16:34 följande:
    Äntligen avslutat 4 projekt! Först två body i stl 68 och sen en body och en bodysuit i stl 74! Jag har en röd bådy i stl 68 på gång också men spolarna tog slut så jag kan inte rulla upp den röda tråden - men den är ju förberedd så att det bara är att sy ihop den sen och sätta i tryckknapparna! Flört

använder du ett köpt mönster? fin modell!
  • Diabetikern Jojo

Engladprick - Nä jag ritade av en body jag hade i stl 68 (både body och bodysuit) och sen har jag förstorat den för större storlekar. Ärmen var rätt enkel att korta! Men jag tror bodyn hade mått bra av att breddas lite nertill så blöjan får plats ordentligt! ;)

• engladprick
    Diabetikern Jojo skrev 2013-06-06 10:07:21 följande:
    Engladprick - Nä jag ritade av en body jag hade i stl 68 (både body och bodysuit) och sen har jag förstorat den för större storlekar. Ärmen var rätt enkel att korta! Men jag tror bodyn hade mått bra av att breddas lite nertill så blöjan får plats ordentligt! ;)
    tack!

föresten vilket tyg är lättast att sy babyplagg av? bomull, jersey eller trikå?
Svar på tråden Syjunta för gravida!