• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Kobran
    Blixtlås skrev 2013-12-08 11:28:59 följande:

Nästan klar med åkpåsen till babyskyddet nu, fattas bara knappar som får fixas imorgon smile1.gifphpjUV4Gu28712.jpg

Vad fin den blev! :)
  • jmynt

är det någon här som har testat att slipa overlock-knivar? jag har kört på en nål och har nyligen bytt båda knivarna så jag är inte jätte sugen på att köpa nya. Gubben säger att han kan slipa dem åt mig, men tror ni att det kommer att gå o använda dem sen?

• äralltupptaget

någon som vet av något bra mönster på en amningskudde ?

Ser att många här har sytt en, men jag vill inte ha en "rak korv" utan en böjd, dvs som en stor falukorvsring :)

Hur lång ska man sy den ?

• Victrix

aprilbebisen: tack =) 

äralltupptaget: tror min kanske är en sådan du inte vill ha då, men jag tog mönstret från www.amningskudde.com/sy-en-amningskudde/ och det var ett lätt mönster och var enkelt att få snyggt sytt. Dragkedjan blev enkel att sy på ena sidan så det blir ju lätt att ta av yttertyget och tvätta vid behov. Ville helst också sy en mer rund variant men gjorde denna eftersom den verkade enkel att få till snyggt och är nöjd med resultaten och komforten, tror den blir toppen.

• seffi1985

Någon som sytt en skötbädd till en skötväska? Borde egentligen vara super enkelt men det vore ju ännu lättare med ett mönster Skrattande

Svar på tråden Syjunta för gravida!