• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • sötare
    ceakan skrev 2013-12-30 17:41:34 följande:
    Nån som har sytt egen vagnsmobil/hänge?
    kan rekomendera filt till det, väldigt enkelt material att jobba i. Gör enkla egna modeller och så kan du ju  även anväda dig av annat krimskrams som barnet kan titta på :)
  • Sofie29
    Lillisen skrev 2013-10-01 13:26:57 följande:
    Har sytt två par byxor till bebis Glad Ska sätta mig och försöka knåpa ihop en body nu.

Dom var ju jättefina! Du har möjligtvis inget mönster på dessa som du vill dela med dig av? :)
  • Lillisen
    Sofie29 skrev 2014-01-02 15:43:37 följande:
    Dom var ju jättefina! Du har möjligtvis inget mönster på dessa som du vill dela med dig av? :)
    Tack! De finns i Ottobre 2013 nr 3 Glad
  • aprilbebisen
    S1982 skrev 2014-01-06 20:13:56 följande:
    Jag har virkat småskor till bebis och en barnvagnsmobil :)

Jättefina, barnvagnsmobilen oxå.. Va duktig du är.. Hur svårt är det att lära sig virka?? har vart lite sugen men måste man gå någon kurs eller s¨å? :P
  • S1982
    aprilbebisen skrev 2014-01-06 20:46:19 följande:
    Jättefina, barnvagnsmobilen oxå.. Va duktig du är.. Hur svårt är det att lära sig virka?? har vart lite sugen men måste man gå någon kurs eller s¨å? :P
    Jag har endast virkat i grundskolan. Sedan tog jag och köpte mig garn och virknål och googlade, gick förvånansvärt bra :)
  • Kakan87
    aprilbebisen skrev 2014-01-06 20:46:19 följande:
    Håller med om att de var superfina! Det finns massa tutorialvideos på internet om hur man virkar. Garnstudio.com har en handarbetsskola som man kan lära sig massor av:)

Har följt denna tråd och blivit väldigt inspirerad! Har inte hunnit knåpa ihop så mkt till min egna kommande bebis men stackat en del till kompisar.. Lär bli en hel del pysslande nu i vår när jag har mindre i skolan. Här är iaf en kofta som snart är färdig till min lillis:)
Svar på tråden Syjunta för gravida!